کد خبر: ۳۰۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022June 27
سردار محمد حسین حمیدی گفت: سال گذشته منطقه پنج تهران کمترین تصادفات را در میان مناطق مختلف به خود اختصاص داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کاهش تصادفات در این کلانشهر گفت: پایتخت در سال گذشته به دلیل کاهش تصادفات در رتبه اول کشور قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین: سردار محمد حسین حمیدی افزود: سال گذشته منطقه پنج تهران کمترین تصادفات را در میان مناطق مختلف به خود اختصاص داد.

وی افزود: اقداماتی شامل حذف محل‌های حادثه خیز، ایمن‌سازی شبکه معابر، تأمین روشنایی و اقدامات جدیدی در راستای آشکارسازی معابر، روشنایی زیر پل‌ها، خط کشی‌ها و آرام‌سازی شبکه معابر منجر شد تا منطقه پنج که یکی از پرحادثه‌ترین مناطق بود اکنون به یکی از ایمن ترین مناطق تبدیل شد.

در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه پنج اظهار داشت: «نیایش مال» در محدوده آبشناسان و جنت آباد، یکی از پرترافیک‌ترین نقاط این منطقه قرار دارد که در همین راستا، در این جلسه درباره راهکارهایی برای دسترسی راحت‌تر به این طرح گفت و گو شد.  

مهدی نوروزی با بیان اینکه می‌خواهیم با کمترین آسیب شاهد بازگشایی این طرح باشیم، افزود: طرح‌ها و نظرات مختلفی توسط همکاران ارائه و مقرر شد بررسی‌های بیشتری صورت گیرد تا در جلسات بعدی به گزینه نهایی برسیم.

۸ ایستگاهی که در اولویت بهره برداری خط ۶ قرار دارند
پیرو بازدید اخیر شهردار تهران و هیات همراه از برخی ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶ مترو، راهکارهای تامین به موقع منابع مالی برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از ایستگاه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت و تصمیم‌های مهمی در این زمینه اتخاذ شد تا روند افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده سرعت گیرد.

خط ۶ به طول ۳۲ کیلومتر شامل ۲۷ ایستگاه است (غیر از بخش توسعه ای خط) که تا کنون ۱۳ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است. از ایستگاه‌های باقی مانده، هشت ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، ‌میدان حضرت ولیعصر (عج)، ‌کارگر، لاله، ‌بهار شیراز، ‌آیت الله کاشانی، ‌شهران و کوهسار به لحاظ پیشرفت عملیات اجرایی وضع بهتری نسبت به دیگر ایستگاه‌های در حال تکمیل دارند؛ ایستگاه‌هایی که قرار است با تأمین منابع مالی لازم در سال جاری به بهره‌برداری برسند تا مسیری به هم پیوسته در خط ۶ در اختیار شهروندان قرار گیرد.

افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده نه تنها بهره‌وری این خط را به لحاظ جذب مسافر به حد مورد انتظار در طراحی‌های اولیه می‌رساند بلکه به دلیل ایستگاه‌های تقاطعی خط ۶ با سایر خطوط مترو، مطلوبیت استفاده از کل شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی را نیز ارتقا خواهد بخشید. خط ۶ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط این شبکه بوده و مسافران بخش‌های شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی پایتخت را پوشش می‌دهد.

به موجب تصمیمات اتخاذ شده در جلسه پایانی این بازدید، مقرر شد با کمک بانک شهر، روند تامین منابع مالی لازم برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از ایستگاه‌های خط ۶ شکل مطمئن‌تری به خود بگیرد همچنین به لحاظ تجهیز ایستگاه‌ها به امکانات تاسیساتی که تأمین آن بر عهده شرکت مپنا است، تصمیمات مهمی گرفته شد تا روند سفارش، خرید، حمل و نصب تجهیزات ایستگاه های خط ۶ سرعت گیرد.

مناسب سازی ۲۱ هزار متر مربع از محدوده منطقه ۱۳
شهردار منطقه۱۳ از مناسب‌سازی ۲۱ هزار متر مربع از محدوده این منطقه تا انتهای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت : اکنون ساماندهی چهار بوستان و هشت ساختمان برای استفاده شهروندان و افراد دارای شرایط خاص در دست اقدام است.

محمد هادی علی‌احمدی مناسب‌سازی فضاهای شهری و ایجاد ترددی ایمن و بی‌دغدغه برای شهروندان را از جمله شاخص‌های عدالت اجتماعی در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری برشمرد و افزود: فراهم کردن شهری مناسب یک زندگی بدون استرس، نخستین گام خدمت‌رسانی مدیریت شهری به شهروندان اعم از افراد عادی، افراد دارای شرایط خاص شامل معلولان، بیماران، سالمندان و کودکان محسوب می‌شود از این رو، به عنوان خادمان شهروندان شریف در منطقه ۱۳ در این مدت، در شهرداری و با همراهی همکارانم تلاش خود را معطوف به مسئله مهم «مناسب‌سازی معابر» کردیم.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته تا کنون ۸۰ هزار متر مربع از معابر منطقه مناسب سازی شده است، افزود: ۲۱ هزار متر مربع نیز تا انتهای مهر سال ۱۴۰۱ آماده سازی و ساماندهی می شود تا همه شهروندان با حداقل امکانات بتوانند، استفاده مطلوب از خدمات داشته باشند.  

شهردار منطقه ۱۳ به مناسب سازی هفت بوستان در منطقه اشاره کرد و افزود: اکنون مناسب سازی بوستان‌های سیمرغ، ورزش، نشاط و کودک و پیروزی با احداث  مسیر بساوایی، نصب صندلی، ست ورزشی، سرویس بهداشتی و آبخوری ویژه معلولان در دستور کار قرار دارد.

به گفته علی احمدی، تعداد سه ساختمان سرای محلات زاهد گیلانی، شورا و دهقان مناسب سازی شده که هشت ساختمان نیز در دست اقدام است.

اطلاعات ۷۱ هزار ملک تجاری منطقه ۲ به‌روز رسانی شد
شهردارمنطقه دو گفت: همزمان با اجرای ششمین مرحله طرح ممیزی املاک شهر تهران، اطلاعات بیش از ۷۱ هزار ملک تجاری منطقه  به روزرسانی شد.

مهدی صالحی گفت: ممیزی پایه‌ای‌ترین و کلیدی‌ترین ابزار برنامه‌ریزی در اداره شهر است تا آن را به سمت قانون‌گرایی و رعایت حقوق متقابل شهر و شهروندان پیش‌ببریم که در همین راستا ششمین مرحله ممیزی املاک در حال اجرا است.

وی افزود: ممیزی املاک با ارائه اطلاعات کاملی از آمار و مشخصات ملکی، تغییرات و تخلفات موجود، بستر شناسایی نقاط ضعف و قوت را برای مدیریت شهری فراهم و به برنامه‌ریزی صحیح و منسجم در اداره شهر کمک می‌کند.

شهردار منطقه دو بابیان اینکه ۱۳ مسیر منطقه به عنوان راسته‌های تجاری در اولویت ششمین مرحله طرح ممیزی املاک شهر تهران قرار داشت گفت: خیابان‌های سرو شرقی – غربی، بلوار دادمان، بلوار دریا، سعادت آباد، گیشا، ستارخان، مرزداران، جلال آل احمد، اشرفی اصفهانی، محمدعلی جناح و شادمهر از جمله مسیرهای اصلی منطقه است که ممیزی املاک تجاری آنها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ممیزی املاک از سال گذشته آغاز و در حال انجام است افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی منطقه دو باجمع آوری اطلاعات بیش از هشت هزار و ۵۰۰ املاک رتبه نخست را دربین مناطق ۲۲ گانه به خود اختصاص داده است که از این تعداد اطلاعات ۷۱ هزار ملک تایید نهایی شده است.

توضیح شهردار منطقه ۸ درباره وضعیت محله وحیدیه
شهردار منطقه هشت پیرو گزارش عضو شورا از محله وحیدیه توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

فاطمه تنهایی  پیرو گزارش ناصرامانی عضوشورای اسلامی شهر تهران درباره  موضوعات محله وحیدیه منطقه ۸ گفت: با توجه به اینکه سینما شاهد در اختیار سازمان حوزه هنری قرار دارد و به دلیل عدم پرداخت عواض صادر شده این نیوجرسی مقابل این ملک قرار داده شده بود که با پرداخت سهم و حق شهروندان، اکنون این نیوجرسی برداشته شده و پیاده رو سازی در دستور کارقرار دارد.

وی درباره کسری پارکینگ پاساژ امیر گفت: ساخت پارکینگ یک طرح مشارکتی است که در دوره‌های قبل تعریف و اکنون معارضات و مشکلات آن رفع شده و شریک تجاری شهرداری موظف و متعهد به ساخت و تامین پارکینگ برای شهروندان است که این مهم در حال پیگیری است.

تنهایی درباره معضلات مربوط به حمام مرمر اظهار داشت: این حمام در خیابان بخت آزاد قرار دارد  که هفت سهم از ۹ سهم این ملک در تملک شهرداری منطقه هشت است و شهرداری منطقه برای دو سهم باقی مانده به رضایت مالک نیازمند است در همین راستا شهرداری منطقه با ارسال پرونده به کمیسیون ماده پنج خواستار تغییر کاربری این ملک به فضای سبز و باغات شده است که با تغییر کاربری بتواند با اعمال ماده ۹ لایحه قانونی خرید و تملک اراضی و املاک برای برنامه‌های عمومی و عمرانی امکان تبدیل شدن این ملک به بوستان را داشته باشد تا بخشی از سرانه فضای سبز در این محله برطرف شود.

شهردار منطقه هشت درباره کمبود آسفالت در این منطقه گفت: در تعامل و همکاری مناسب با معاونت فنی و عمرانی طی رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده سهمیه آسفالت منطقه افزایش خواهد داشت.

وی افزود: اولویت مدیریت شهری رسیدگی و رفع معضلات و مشکلات محلات محروم و شریف منطقه است که در این دوره در محله وحیدیه پس از ۲۰ سال، لوله‌گذاری خیابان بخت آزاد انجام شد قبل از این به دلیل اینکه نهر رو باز بود و فاضلاب منازل وارد نهر می‌شد، مردم این خیابان بسیار ناراحت بودند که با انجام عملیات لوله گذاری، فاضلاب به داخل لوله‌ها هدایت شده و با پوشاندن آن معضل چندین ساله حل شده است و در سال جاری نیز سمت غربی خیابان، نهرها جمع آوری خواهد شد.

تنهایی درباره ورزشگاه نبیان یادآورشد: این ورزشگاه در اختیار منطقه هشت نیست اما با توجه به تذکر اعضای شورا با سازمان بسیح شهرداری تهران مذاکرات لازم صورت پذیرفته است.

شهردار منطقه هشت خاطر نشان کرد: درباره تیرهای برق رها شده با توجه به تعامل صورت گرفته با اداره برق بوعلی به زودی این تیرها جمع آوری خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: