کد خبر: ۳۰۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۱ - 2022June 26
رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش و از‌جان‌گذشتگی پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان، وضعیت امروز کرونا در کشور را که آمار بیماران و فوتی‌ها بشدت کاهش یافته، مرهون تلاش‌های آنان دانست.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش و از‌جان‌گذشتگی پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان، وضعیت امروز کرونا در کشور را که آمار بیماران و فوتی‌ها بشدت کاهش یافته، مرهون تلاش‌های آنان دانست.

به گزارش شفاآنلاین: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹، از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در طول دو سال اخیر قدردانی کرد و اقدامات آنها در صیانت از جان مردم را امیدآفرین خواند.

رئیس‌جمهور گفت: اگر امروز شاهد وضعیت متفاوتی به لحاظ شیوع کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان هستیم و در دل مردم از بابت بازگشایی کسب‌وکارها و مراکز آموزشی امید به وجود آمده، این از لطف خداوند و ثمره ایثار و تلاش بی‌وقفه پزشکان، پرستاران و کادر درمان است.آیت‌الله رئیسی تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور دانست و از وزیر بهداشت خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا، تأکید کرد: اینکه میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس از آحاد مردم خواست که در مراکز درمانی، بهداشتی و اماکن عمومی پرتردد و پرازدحام و همچنین وسایل نقلیه، همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضع موجود تثبیت شود.

رئیس‌جمهور استمرار اطلاع‌رسانی و آموزش درباره بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن را امری ضروری دانست و گفت: آموزش عمومی درباره یک بیماری مسری مثل کرونا، مسأله‌ای مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست. بحمدالله امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسأله آموزش و هشدار بموقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوجگیری مجدد بیماری به وجود نیاید.


آغاز پاییز ایمن منوط به تکمیل واکسیناسیون در تابستان است
همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیگیری پرداخت مطالبات و معوقات پزشکان، پرستاران و بیمارستان‌ها را از سوی وزارت بهداشت، دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، به عنوان یکی از مصوبات جلسه دیروز این ستاد اعلام کرد. دکتر عباس شیراوژن در صفحه توئیتر خود درباره نکات مهم و مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نوشت: تقدیر ویژه و تشکر صمیمانه از پزشکان و پرستاران عزیز کشورمان؛ ما مدیون زحمات پرستاران و پزشکان هستیم. یک جلوه مهم این قدردانی، پرداخت مطالبات و معوقات پرستاران، پزشکان و بیمارستان‌ها است. وزارت بهداشت، دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند.وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق مصوبات این ستاد «توصیه مؤکد به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پرتردد و پرازدحام، وسایل نقلیه‌عمومی و بیمارستان‌ها» وجود دارد نوشت: در شهرهای زرد و آبی (فعلاً همه شهرهای کشور)، در سایر اماکن (بخصوص فضاهای باز) الزامی به استفاده از ماسک وجود ندارد.همچنین به گفته وی «توصیه اکید بر تزریق یک نوبت واکسن یادآور سال ۱۴۰۱ در همه گروه‌های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن‌شان گذشته است مانند واکسن‌های آنفلوانزای هر ساله مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا است و همچنین تأکید شده این واکسن‌ها تا اواسط تابستان جاری تزریق شود.» به گفته وی در این جلسه ستاد تأکید شده که در این صورت (تزریق واکسن) سطح ایمنی جامعه در آستانه سال تحصیلی، سفر اربعین و آغاز فصل پاییز به سطح خوبی می‌رسد.

برش
آخرین وضعیت کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور، تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۳ به ۳۵۷ شهر افزایش یافت. این در حالی است که کارشناسان نسبت به خیز ملایم کرونا در کشور هشدار می‌‌دهند و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در جدیدترین نشست خود اعلام کرد که در صورتی پاییز ایمنی خواهیم داشت که مردم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود در تابستان اقدام کنند. بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، همانند هفته‌های گذشته، هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا نیستند.همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۰۶ به ۹۱ شهر کاهش یافت.بنابر جدیدترین آمار همه‌گیری کرونا (کووید۱۹)، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۴۸ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۲ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۳۴۹ هزار و ۴۵۶ نفر نیز بر اثر عفونت کووید تأیید شده است. مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۸۳ نفر رسید. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند.۲۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۸۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۱ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۱۶۳ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۰۹ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۹۳ دوز رسید.در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: