کد خبر: ۳۰۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022June 25
محمدرضا رفعتی گفت: از روز ۲۶ خرداد تا پایان روز گذشته، سوم تیرماه در مجموع ۳۰۰ مورد ویزیت تخصصی در بیمارستان این جمعیت در مکه مکرمه و در مجموعه‌ها ارائه شده است.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه گفت: تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران تا کنون ۳۰۰ مورد خدمات ویزیت تخصصی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه داده‌اند.

 به گزارش شفاآنلاین:محمدرضا رفعتی در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: از روز ۲۶ خرداد تا پایان روز گذشته، سوم تیرماه در مجموع ۳۰۰ مورد ویزیت تخصصی در بیمارستان این جمعیت در مکه مکرمه و در مجموعه‌ها ارائه شده است.

رفعتی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۳۰ مورد بستری زائران بیمار را در بیمارستان مکه مکرمه داشته‌ایم و ۷۴۷ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و… در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است. همچنین ۱۸۴۶ مورد خدمات پرستاری، ۴۴۱۹ مورد نسخ درمانگاه‌ها، و ۳۶۴ مورد نیز خدمات امداد و انتقال حجاج به مراکز درمانی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه حال عمومی زائران ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، به زائرانی که هنوز به عربستان سفر نکرده‌اند، توصیه کرد اگر دچار بیماری دیابت و فشار خون هستند قبل از سفر به عربستان برای کنترل بیماری خود حتما با پزشک مشورت کنند و همچنین بیماران دچار فشار خون با مشورت پزشک خود در ایران؛ از داروهای مدر کمتر استفاده کنند.

مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه با بیان اینکه به دلیل گرمای عربستان ممکن است زائران در زمان انجام اعمال دچار گرمازدگی شوند، افزود: نوشیدن مایعات فراوان بخصوص آب برای پیشگیری از گرمازدگی بسیار کمک کننده است و زائران حتی الامکان از نوشیدن نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی خودداری کنند.

رفعتی گفت: حجاج ترجیحا از هتل‌ها در ساعات اوج گرما و آفتاب خارج نشوند و انرژی خود را برای ایام تشریق ذخیره کنند ولی اگر مجبور به خروج از هتل‌ها بودند، حتما از سایه‌بان و کلاه استفاده و یا از مسیر سایه درختان و اماکنی که تابش آفتاب کمتر است، تردد کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: