کد خبر: ۳۰۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۱ - 2022June 24
بنابر تحقیقات، مصرف قهوه یک تا ۴ فنجان (حداکثر۴۰۰ میلی‌گرم) در روز، نه‌تنها ضرری به بدن نمی‌رساند، بلکه مفید هم هست
شفاآنلاین>سلامت>قهوه‌، یکی از نوشیدنی‌های محبوب افراد بسیاری است که مفید یا مضر بودن آن مورد بحث‌وگفتگو محققان بسیاری است. اما اخیرا محققان در بررسی‌هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند، قهوه از خطر مرگ‌ومیر زودهنگام می‌کاهد.

 به گزارش شفاآنلاین:بسیاری از مردم دوست دارند روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز کنند. نوشیدن قهوه با جنبه‌های مختلف فرهنگی و تعاملات اجتماعی مرتبط است. اما بررسی‌ها نشان داده، این نوشیدنی برای سلامتی هم فواید متعددی دارد.

بنابر تحقیقات، مصرف قهوه یک تا ۴ فنجان (حداکثر۴۰۰ میلی‌گرم) در روز، نه‌تنها ضرری به بدن نمی‌رساند، بلکه مفید هم هست. قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع۲ و چاقی را کم می‌کند. همچنین مصرف قهوه موجب کاهش خطر انواع خاصی از سرطان‌ها و در نتیجه نرخ مرگ‌ومیر است. با اینحال محققان برای چندمین بار بررسی کردند که قهوه چه اثراتی روی بدن می‌گذارد.

قهوه و کاهش خطر مرگ‌ومیر

محققان در بررسی‌های خود روی ۱۷۰هزار داوطلب به مدت ۷ سال دریافتند، قهوه چه با شکر مصرف شود چه به آن شیرین‌کننده‌های مصنوعی زده شود یا بدون شکر باشد، می‌تواند از خطر مرگ‌ومیر بکاهد. درضمن هیچ یک از داوطلبان هنگام شروع تحقیق، سابقه بیماری‌های قلبی‌-عروقی یا سرطان نداشتند. محققان در این تحقیق، تمام عوامل سبک زندگی، بالینی، اجتماعی-جمعیت شناختی را هم در نظر گرفته بودند.

نتیجه این بررسی نشان داد، مصرف متعادل (حدود ۱,۵ تا ۳,۵ فنجان) قهوه، چه با شکر و چه بدون شکر، از خطر مرگ‌ومیر تا ۳۰ درصد می‌کاهد. البته نتایج مربوط به ارتباط قهوه‌ای که با شیرین‌کننده‌های مصنوعی، شیرین شده بودند، یکسان نبود.

این خبر می‌تواند برای افرادی که به نوشیدن قهوه علاقه دارند، که تعداد آنها کم هم نیست، خوشایند باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: