کد خبر: ۳۰۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022June 23
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مرگ کودک یک ساله «سیلاب کلواری» توضیحاتی ارائه کرد.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مرگ کودک یک ساله «سیلاب کلواری» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین: «جهانبخش وحدت نژاد» در خصوص مرگ این نوزاد یک ساله ک که در فضای مجازی منتشر شده گفت: در مناطق مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد با استان چهارمحال و بختیاری وقتی با اورژانس تماس می‌گیرند ممکن است استان چهارمحال پاسخ دهد که این مورد هم همینطور بوده است.

توضیحات اورژانس درباره مرگ کودک یک‌ ساله

وی افزود: روز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ مرکز عملیات اورژانس شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری به تماس این خانواده پاسخ داد که با توجه به اینکه جز استان کهگیلویه و بویراحمد بود به مرکز عملیات اورژانس این استان اطلاع داده شد و شماره خانواده کودک درخواست کننده کمک، را داد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همکاران اورژانس این استان هرچه با شماره مورد نظر تماس گرفتند در دسترس نبود تا اینکه خودشان تماس گرفتند و بلافاصله پس از برقراری تماس آمبولانس اورژانس شهرستان مارگون ساعت ۱۸ و ۴۱ دقیقه به محل درخواست کننده کمک اعزام شد و ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه به محل رسید.

وحدت نژاد تصریح کرد: زمان رسیدن نیروهای اورژانس و آمبولانس این کودک فوت کرده بود.

وی ادامه داد: آب بدن کودک رفت و خانواده این کودک که برای تماس با اورژانس و انتقال کودک دیر اقدام کردند و در لحظاتی پایانی درخواست کمک کردند که کودک ظاهراً با علائم اسهال، استفراغ و ضعف و بی حالی مواجه بوده و یک کودک بیمار با این وضعیت یعنی اینکه سه تا یک هفته از وضعیت بیماری اش می گذرد. متاسفانه سهل انگاری در مراجعه به پزشک و تماس با اورژانس داشته است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق استاندارد کشوری به ازای هر ۲۰ هزار نفر یا فاصله ۴۰ کیلومتری یک پایگاه اورژانس باید وجود داشته باشد، ۳۰ درصد آمبولانس های اورژانس این استان فرسوده است و البته طی یک سال اخیر ۷ پایگاه اورژانس در سطح استان ایجاد و راه اندازی شد.

همچنین «محمود شهامت»، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: محل حادثه در نقطه مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد با استان چهارمحال بختیاری است.

وی افزود: مادر کودک که پیگیری می‌کند و تماس می گیرد خط شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری پاسخگو می شود.

شهامت تصریح کرد: با وجود خدمات ارزشمندی که به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده هنوز جا برای کار در این مناطق وجود دارد به حق مردم ما این است که شرایط بهینه تری را برای آنها فراهم کنیم اما یک سری محدودیت ها از لحاظ منابع، شرایط اقلیمی و جمعیت تحت پوشش برای احداث مراکز بهداشتی یا پایگاه اورژانس ۱۱۵ در مناطق مختلف این استان وجود دارد که طبق استاندارد کشور امکان احداث در بعضی جاها و مناطق وجود ندارد.

وی بیان کرد: نیروهای اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت مشکل آنتن دهی تلفن همراه تا ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه موفق و تماس با خانواده بیمار نشدند.

گفتنی است که در فضای مجازی عکس این کودک منتشر شده و مطرح کردند که این کودک یک‌ساله در منطقه محروم «سیلاب کلوار» از توابع شهرستان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت دیر رسیدن آمبولانس اورژانس فوت شده است.

منطقه «سیلاب کلوار» در نقطه صفر مرزی کهگیلویه و بویراحمد با چهار محال و بختیاری است که با وجود خدمات ارائه شده تاکنون هنوز با محرومیت جدی مواجه است. این منطقه سیلاب کلوار با ۲۲ روستا و بیش از ۲۵۰۰ نفر جمعیت در میان کوه‌های صعب العبور و سرسخت زاگرس مرکزی قرار دارد و همیشه نامش با محرومیت و فقر همراه شده است.

برچسب ها: اورژانس ، مرگ کودک ، بیمار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: