کد خبر: ۳۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022June 23
ریزش مو می‌تواند به خاطر مصرف بعضی از داروهای خاص، کمبود مواد مغذی، تغییرات هورمونی یا شرایط استرس‌زا هم اتفاق بیفتد که تاسی می‌تواند رایج‌ترین نوع ریزش باشد و معمولاً در قسمت شقیقه؛ فرد دچار کچلی می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت> ریزش مو یکی از مشکلاتی است که خانم‌ها و آقایان را در سنین مختلف آزار می‌دهد.

 به گزارش شفاآنلاین:انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد و عوامل متفاوتی هستند که روی این مسئله تاثیر می‌گذارند. بعد از دوره کرونا بیماری تلوژن افلوویوم وضعیتی بود که باعث می‌شد افراد وقتی تحت شرایط استرس زا قرار می‌گیرند، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو شوند.

ریزش مو می‌تواند به خاطر مصرف بعضی از داروهای خاص، کمبود مواد مغذی، تغییرات هورمونی یا شرایط استرس‌زا هم اتفاق بیفتد که تاسی می‌تواند رایج‌ترین نوع ریزش باشد و معمولاً در قسمت شقیقه؛ فرد دچار کچلی می‌شود. البته این وضعیت می‌تواند به سیستم ایمنی هم مربوط باشد؛ زیرا باعث می‌شود که خودِ بدن به فولیکول‌های مو حمله کرده و همین باعث کچلی خواهد شد و مشکلات مختلفی را هم در سلامت فرد به وجود می‌آورد.

مشکلات دیگر مانند التهاب در پوست سر هم می‌تواند عامل ریزش مو باشد؛ به عنوان مثال در پسوریازیس پوست سر که به صورت پوسته پوسته و قرمز ظاهر می‌شود؛ به فولیکول‌های مو آسیب وارد کرده و مشکلاتی مانند خارش را به وجود می‌آورد.

خارش سر

علاوه بر تمام این موارد، عاملی که این روزها باعث تشدید ریزش موی زنان و مدان شده است، کروناست. ویروسی که در بخش‌های قبلی کاملا در موردش توضیح دادیم.

چگونه کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

طبق اطلاعات موجود در سال ۲۰۲۰، خودِ ویروس کرونا باعث ریزش مو نمی‌شود، بلکه استرسی که بدن هنگام مبارزه با آن تحمل می‌کند؛ ریزش مو را به همراه خواهد داشت و کووید-۱۹ هم تا حدودی آسیب را بیشتر می‌کند، زیرا افراد نه تنها با استرس فیزیکی ناشی از این بیماری، بلکه با اضطراب ذهنی که ممکن است با تشخیص این ویروس به وجود بیاید هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

احتمالا بعد از کرونا، با هر بار حمام رفتن متوجه می‌شوید که کف حمام تعداد زیادی مو ریخته است و وقتی که موهایتان را شانه می‌کنید هم؛ مقدار زیادی مو روی برس جمع می‌شود و در نهایت بعد از چند هفته احساس می‌کنید که موهای تان نازک‌تر شده‌اند.

ریزش مو به‌خاطر کرونا چقدر طول می‌کشد؟

شاید این دوره برای شما خیلی طولانی شود، اما دائمی نیست ممکن است ۳ الی ۶ ماه طول بکشد و بعد متوقف شود و این خیلی جای نگرانی وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: