کد خبر: ۳۰۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022June 23
برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که در سوپرمارکت‌ها قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی بین ۹۱ تا ۹۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.
شفاآنلاین>سلامت>قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار همچنان حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد، این در حالی است که برخی رسانه‌های خاص قیمت تخم‌مرغ را شانه‌ای ۹۷ هزار تومان اعلام می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین: برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که در سوپرمارکت‌ها قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی بین ۹۱ تا ۹۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ مصوب دولت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۱ هزار تومان است و برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین  شده است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که اکنون نیز قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که کمتر از قیمت مصوب تعیین شده است.

باوجود اینکه تولیدکنندگان با افت قیمت تخم‌مرغ در واحدهای تولیدی روبرو هستند، برخی در بازار اقدام به گران‌فروشی می‌کنند و یا اینکه برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرواقعی و اعلام افزایش قیمت‌ها سعی در به هم ریختگی بازار دارند، درحالی که قیمت تخم‌مرغ در بازار زیر قیمت مصوب جدیدی است که دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کرده است.

وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی اقدام به تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها کرده، اما با این وجود احتمال آن می‌رود برخی متخلفان اقدام به گران‌فروشی کنند.

«حمیدرضا کاشانی» رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار به‌تازگی اعلام کرده بود که کشور با مازاد تولید روبروست، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان، یعنی حدود ۸ تا ۹  هزار تومان زیر قیمت مصوب سال گذشته به فروش می‌رسد که معادل ۲۵ درصد زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد که موجب ضرر تولیدکنندگان شده است.

به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای حمایت از تولیدکنندگان به‌تازگی اقدام به خرید حمایتی تخم‌مرغ از ۸ استان کشور بزرگ تولیدکننده این محصول  ازجمله اصفهان، تهران، البرز، قم، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و گلستان کرده است.

همچنین دولت برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش به دلیل مازاد تخم‌مرغ اقدام به حذف عوارض صادراتی این محصول کرد تا جایی که چندی پیش بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن  تخم‌مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: