کد خبر: ۳۰۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022June 23
براساس گزارش مرکز آمار، تهران، اصفهان و تبریز به ترتیب گران‌ترین شهرهای ایران در حوزه قیمت مسکن بوده است.
شفاآنلاین>سلامت> چند سالی است که قیمت مسکن در کشور و به خصوص تهران افزایش شدیدی داشته است و داده‌های رسمی نشن می‌دهد که در شدیدترین دوره تورمی مسکن در چند دهه گذشته قرار داریم؛ اما گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای ایران کدام است؟

به گزارش شفاآنلاین:براساس اطلاعات مرکز آمار، تهران گران‌ترین شهر ایران است؛ قیمت مسکن در این شهر، طی بهار ۱۴۰۰، حدود ۳۲میلیون و ۵۶۰هزار تومان بوده است؛ جالب است بدانید قیمت مسکن در تهران بیش از دو برابر شهری است که از لحاظ قیمت مسکن در رتبه دوم قرار دارد؛ پس از تهران، اصفهان گران‌ترین شهر ایران است؛ قیمت مسکن در اصفهان، به طور میانگین، متری ۱۳میلیون و ۲۸۱هزار تومان است. پس از اصفهان نیز تبریز، با قیمت ۱۱میلیون و ۹۹هزار تومان در هر متر مربع، سومین شهر گران تهران در حوزه قیمت مسکن است.

جالب است که بدانید بعد از تبریز نیز ۵شهر دیگر در ایران وجود دارد که قیمت مسکن در آنها بالای ۱۰میلیون تومان در هر متر مربع است؛ این شهرها عبارتند از: شیراز، مشهد، کرج، اراک و قم.

در بهار ۱۴۰۰، تنها یک استان در ایران وجود داشت که قیمت مسکن در آن زیر متری ۲میلیون تومان بود؛ یاسوج با متری یک میلیون و ۸۷۸هزار تومان ارزان‌ترین شهر تهران در حوزه قیمت مسکن بود. پس از آن بیرجند در رتبه دوم ارزان‌ترین شهرهای ایران قرار داشت؛ قیمت مسکن در بیرجند تقریبا با متری ۳میلیون و ۹۱۱هزار تومان در مقام دوم و ایلام با ۳میلیون و ۹۵۱هزار تومان در مقام سوم قرار دارد.

پس از ایلام نیز قیمت مسکن در ۷شهر دیگر کمتر از ۶میلیون تومان و در محدوده ۵میلیون تومان قرار دارد؛ این شهرها عبارت است از: خرم آباد، یزد، زاهدان، کرمان، بجنورد، سنندج و اردبیل.

گران‌ترین شهرهای ایران معرفی شدند

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: