کد خبر: ۳۰۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۱ - 2022June 22
همه شما تا به حال یک بار این جمله را شنیده‌اید که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب لاغری شما می‌شود که این تنها فایده این نوشیدنی معجزه‌آسا نیست.
شفاآنلاین>سلامت>نوشیدن بیش از حد آب هنگام غذاخوردن می‌تواند روی اسید معده شما تاثیر بگذارد، در تجزیه غذا و رهایی از باکتری‌های مضر معده که ممکن است مصرف کنید تاثیر کمتری خواهد داشت. با این حال، برای عملکرد بهینه هضم غذا و حفظ سلامتی در زندگی روزمره، توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید.

به گزارش شفاآنلاین:همه شما تا به حال یک بار این جمله را شنیده‌اید که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب لاغری شما می‌شود که این تنها فایده این نوشیدنی معجزه‌آسا نیست.

آیا می‌دانید نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می‌تواند به هضم بهتر چربی‌ها و مبارزه با یبوست کمک کند؟ نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی برای سلامتی شما بسیار مفید است، با این حال نباید آب زیادی نیز قبل از غذا بنوشید، زیرا به عنوان مثال، نوشیدن ۲-۳ لیوان آب قبل از غذا، هضم آن را دشوار می‌کند؛ بنابراین مهم‌ترین نکته این است که قبل از غذا تنها چند جرعه آب بنوشید و زیاده‌روی نکنید.

فواید آب قبل غذا

نوشیدن بیش از حد آب هنگام غذاخوردن می‌تواند روی اسید معده شما تاثیر بگذارد، در تجزیه غذا و رهایی از باکتری‌های مضر معده که ممکن است مصرف کنید تاثیر کمتری خواهد داشت. با این حال، برای عملکرد بهینه هضم غذا و حفظ سلامتی در زندگی روزمره، توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید.

مواقع دیگری که نوشیدن آب توصیه می‌شود؛

 علاوه بر نوشیدن آب ۳۰ دقیقه قبل از غذا؛ ایده خوبی است که در مواقع ذیل نیز آب بنوشید:

هنگام برخاستن از خواب یک لیوان آب ولرم بنوشید.

قبل از حمام، نوشیدن کمی آب برای کاهش فشار خون عالی است.

قبل از خواب، حتما مایعاتی بنوشید تا مایعاتی را که طی شب از دست می‌رود جبران کند.

در کل با بدن خود به درستی رفتار کنید و این امور را در روتین خود بگنجانید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: