کد خبر: ۳۰۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۱ - 2022June 22
قیمت انواع گوشت قرمز طی هفته‌های گذشته با نوسان‌هایی همراه بود.
شفاآنلاین>سلامت>قیمت انواع گوشت قرمز طی هفته‌های گذشته با نوسان‌هایی همراه بود. فعالان این بازار تاکید می‌کنند قیمت گوشت تابع عرضه و تقاضا است و همان‌طور که قیمت مرغ با کاهش تقاضا کاهش یافت، قیمت گوشت قرمز هم در شرایط نبود تقاضا نمی‌تواند افزایش زیادی داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین: البته برخی رسانه‌ها عنوان کردند که به‌دنبال افزایش قیمت در بازار گوشت، دولت نیز برای کنترل قیمت‌ها وارد عمل شده و طی روزهای اخیر نسبت به واردات گوشت قرمز گرم از روسیه و پاکستان اقدام کرده است.

اما دیروز مدیرعامل اتحادیه دام سبک در مورد قیمت جدید این محصول صحبت و تاکید کرده به‌رغم توزیع ۶۰ تن گوشت منجمد در تهران و روند کاهشی قیمت دام، نرخ گوشت همچنان بالاست.

افشین صدردادرس گفت: «به‌رغم توزیع روزانه ۶۰ تن گوشت منجمد در تهران، قیمت همچنان بالاست که این امر بیانگر سودجویی دلالان و واردکنندگان است؛ چراکه منافع واردکنندگان در خدمت واردات گوشت است.‌» به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو بره نر ۶۵ تا ۷۰‌هزارتومان و میش ۲۵تا ۳۰‌هزارتومان است که بر این اساس باید هر کیلو گوشت حداکثر ۱۵۰‌هزار‌تومان و گوشت چرخ‌کرده ۷۰‌هزار‌تومان در بازار توزیع شود که متاسفانه گوشت بالای ۲۰۰‌هزار‌تومان و گوشت چرخ‌کرده ۱۷۰ تا ۱۸۰‌هزار‌تومان عرضه می‌شود که این موضوع ارتباطی به دامدار ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گفت: «بنابر گزارش اعلامی استان‌های غربی بین ۴ تا ۵‌میلیون راس دام آماده عرضه در این استان‌هاست که به دلیل شرایط خشکسالی، نبود علوفه در مرتع و کاهش تقاضا در بازار هرچه سریع‌تر باید از این استان‌ها خارج شوند.‌»

 بنابر آمار اعلامی اتحادیه و تشکل‌های تولیدی سالانه یک‌میلیون تن گوشت قرمز موردنیاز کشور است که طی سال‌های قبل ۸۰۰ تا ۸۵۰‌هزار تن از طریق تولید داخل و مابقی واردات تامین می‌شد که با افزایش بهره‌وری و تولید در داخل دیگر نیازی به واردات نداریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: