کد خبر: ۳۰۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 27
این نوزاد اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضایی حکم انتقال کودک برای یکی از شیرخوارگاه‌ها صادر شده است که به زودی این فرزند ما منتقل خواهد شد.

شفاآنلاین>سلامت> معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تماس‌های مکرر مردم برای تقاضای فرزندخواندگی و کمک به نوزاد رهاشده در سطل زباله که تصاویر آن روزهای اخیر در فضای مجازی بازنشر شده بود گفت: با حکم قضایی نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود

به گزارش شفاآنلاین: در پی تماس‌های مردم با اورژانس روز یکشنبه اول خرداد حدود ساعت ۱۹ مبنی بر مشاهده یک نوزاد در سطل زباله‌ای واقع در خیابان محمدی تهران، عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و یک نوزاد پسر یک روزه را به بیمارستان امیر المومنین نازی آباد تحویل دادند.

بازنشر تصاویر این نوزاد با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی و مردم روبرو شد.

محمد نصیری روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباه آخرین وضعیت این نوزاد اظهارداشت: این نوزاد اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضایی حکم انتقال کودک برای یکی از شیرخوارگاه‌ها صادر شده است که به زودی این فرزند ما منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: انتقال این نوزاد به شیرخوارگاه بناست در همین روز جاری (چهارشنبه چهارم خرداد) انجام شود.

نصیری افزود: موضوعی که برای ما هم جالب بود این بود که این اتفاق ناشایست روی دیگری هم داشت و تقریبا همه تلفن‌های سازمان بهزیستی کشور و پایگاه‌های ارتباطی این سازمان، درخواست‌هایی مبنی بر فرزندخواندگی و کمک به این کودک را تقاضا کردند و از مردم عزیز کمال قدردانی را داریم.

معاون سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: فرایند حوزه حضانت فرزندخواندگی، قانونی و با حکم قضایی انجام می‌شود و کسانی که تقاضای فرزندخواندگی دارند می توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۷ هزار پرونده متقاضی فرزندخواندگی که فرایندهای قانونی را طی کرده‌اند، وجود دارد و سالانه حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد فرزندخواندگی داریم و به دلیل نبود و کمبود فرزند هم متقاضیان زمان زیادی را معطل می‌شوند.

معاون سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور به خوبی فرایندهای مراقبتی را انجام می‌دهند.

نصیری ابراز امیدواری کرد در چارچوب قانون و طبق موازین، فرایند فرزندخواندگی برای این نوزاد هم انجام شود و در مورد این اقدام، خبر خوش را اعلام خواهند کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: