کد خبر: ۳۰۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 21
در آینده با سالمندانی آسیب پذیر مواجه خواهیم شد و منابع بیمه‌ای برای سایر اقشار باقی نخواهد ماند. سال طول کشید تا جمعیت کشور ۲ برابر شود و حالا در دورانی قرار داریم که با ابربحران سالمندی مواجه خواهیم شد.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: موضوع سالمندی در کشور، نه یک چالش است نه مشکل، بلکه شاهد ابربحران خواهیم بود.

به گزارش شفاآنلاین: احمد دلبری، در نشست تبیین جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت ایران، افزود: ۴۰ سال طول کشید تا جمعیت کشور ۲ برابر شود و حالا در دورانی قرار داریم که با ابربحران سالمندی مواجه خواهیم شد.


وی با خطاب قرار دادن معاون امور مجلس ریاست جمهوری که در نشست حضور داشت، گفت: از دولتمردان می‌خواهیم که توجه بیشتری به موضوع سالمندی داشته باشند.

دلبری با اشاره به وجود ۱۰ میلیون جمعیت سالمند در کشور، ادامه داد: ما حتی آمادگی مدیریت این تعداد سالمند را نداریم.

وی با عنوان این مطلب که ۶۰ درصد منابع بیمه‌ای کشور برای ۱۰ درصد جمعیت سالمند کشور هزینه می‌شود، گفت: در آینده با سالمندانی آسیب پذیر مواجه خواهیم شد و منابع بیمه‌ای برای سایر اقشار باقی نخواهد ماند.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با عنوان این مطلب که سالمندی در سایر کشورها به عنوان صنعت سرمایه گذاری شناخته می‌شود، افزود: ۲۰ درصد سالمندان ایرانی به مراقب نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱.۷ میلیون شغل پنهان برای موضوع سالمندی در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه دولت‌ها به این موضوع توجهی نکردند.

دلبری تاکید کرد: سالمندی ایران در دنیا از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: