کد خبر: ۳۰۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 20
ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار به ۹۶۰۰ دانشجو افزایش می یابد.

شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بومی گزینی دانشجویان دستیاری تخصصی و تفویض جذب دانشجوی دستیاری تخصصی به استان‌ها خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر عین اللهی عصر پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت با اعلام این خبر در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که  در مازندران برگزار شد ، گفت: امسال گزینش و جذب دانشجوی دستیاری تخصصی شرایط ویژه ای یافته و در پذیرش دستیاری ، بومی گزینی می شود تا  متخصصان پس از آموزش و فارغ التحصیلی برای ارائه خدمت به محل خود بازگردند.

 
افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی پزشکی در مناطق محروم
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق محروم  ۲۰ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار به ۹۶۰۰ دانشجو افزایش می یابد.
 
ضرورت ساخت خوابگاه‌های متاهلی
 
دکتر عین اللهی از روسای دانشگاه ها خواست با کمک خیرین و سرمایه گذاران ساخت خوابگاه های دانشجویی و متأهلی را افزایش دهند و تاکید کرد: نظام سلامت باید در مساله افزایش جمعیت منسجم ، کارآمد و مؤثر  موثر عمل کند.
 
وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و پیام اخیر ایشان، یادآور شد: قرارگاه عملیاتی جمعیت به منزله یک ستاد باید در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکیل و اقدامات عملی و نتایج حاصله را به طور مستمر و منظم به وزارتخانه اعلام کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: