کد خبر: ۳۰۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 18
سفیر بولیوی در تهران:
پیرحسین کولیوند در دیدار با سفیر بولیوی در جمهوری اسلامی ایران از آمادگی جمعیت هلال احمر در راستای توسعه همکاری‌های خبر داد و افزود: توسعه همکاری درمانی میان ایران و بولیوی از جمله موارد مهمی است که با توجه به توانمندی علمی و پزشکی ایران قابل انجام است.
شفاآنلاین>سلامت>سفیر بولیوی در تهران با بیان اینکه توانمندی‌های ایران در حوزه ساخت واکسن و موارد درمانی ارزشمند است، گفت: نمونه‌ای از آن واکسن برکت بود که پس از تزریق آن ایمنی خوبی ایجاد می‌شود و در صورت نیاز، کشور بولیوی نیز از این واکسن استفاده خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین:رومینا پرز راموس در دیدار با پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند و  متنوع جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: بولیوی آمادگی دارد تا به مرکزی در آمریکای لاتین بدل شود که بتوان از طریق این کشور خدمات دارویی و درمانی را به سایر کشورها ارائه کرد. این همکاری‌ها علاوه بر فواید تجاری، می‌تواند موجب تعمیق روابط دو کشور شود.

پیرحسین کولیوند در دیدار با سفیر بولیوی در جمهوری اسلامی ایران از آمادگی جمعیت هلال احمر در راستای توسعه همکاری‌های خبر داد و افزود: توسعه همکاری درمانی میان ایران و بولیوی از جمله موارد مهمی است که با توجه به توانمندی علمی و پزشکی ایران قابل انجام است.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و کارخانه‌های دارویی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بالایی دارند و می‌توان در این حوزه همکاری‌های خوبی داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ساخت و ساز بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی دارویی نیز از جمله توانمندی‌های منحصربه فرد ایران است که نمونه‌هایی از آن توسط جمعیت هلال احمر در کشور بولیوی راه اندازی شده و خدمات ارزشمندی به مردم کشور بولیوی ارائه می‌دهد.

کولیوند ادامه داد: آماده توسعه مراکز درمانی هلال احمر در کشور بولیوی هستیم اما این اقدام نیازمند هم افزایی است و باید مسئولان کشور بولیوی زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم کنند و در این عرصه، تحقیقات لازم انجام خواهد شد و با شناخت ظرفیت‌ها و نیازها به سمت توسعه همکاری‌ها گام برخواهیم داشت.  

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در زمینه تولید اقلام امدادی، زیستی، دارویی و غذایی فعالیت‌های خوبی داشته و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را با کشور بولیوی به اشتراک بگذارد. پس از شیوع کرونا در کشور با تلاش مجموعه‌های داخلی موفق به ساخت واکسن مقابله با کرونا شدیم و امروز ایران آمادگی دارد تا واکسن کرونا در اختیار کشور بولیوی هم قرار دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: