کد خبر: ۲۹۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 28
محققان دانشگاه میشیگان در این پژوهش نشان داده اند فیبروز سبب نقص در پاسخ ایمنی طبیعی بدن و در نتیجه مانع کشتن باکتری‌های مشکل ساز می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>طبق یک پژوهش‌ جدید انجام شده روی موش ها، زخم ریه می‌تواند سبب کاهش توانایی بدن برای مقابله با عفونت‌ها شود.
 به گزارش شفاآنلاین:بر اساس پژوهشی که به تازگی بر روی موش‌ها انجام شده، فیبروز ریه یا زخم در ریه‌ها ممکن است سبب کاهش توانایی سلول‌های ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها در فیبروز ریوی ایدیوپاتیک (IPF) شود.

به گزارش پایگاه «Pulmonary Fibrosis News»، این پژوهش که از سوی دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان انجام شده، دیدی تازه را در خصوص ارتباط میان فیبروز ریه و عفونت‌ها به دست می‌دهد.

محققان دانشگاه میشیگان در این پژوهش نشان داده اند فیبروز سبب نقص در پاسخ ایمنی طبیعی بدن و در نتیجه مانع کشتن باکتری‌های مشکل ساز می‌شود.

بر پایه این گزارش، محققان در این پژوهش مشاهده کردند در ریه فیبروتیک، ماکروفاژ‌ها که نوعی گلبول سفید اند که مواد و موجودات مضصر مانند باکتری‌ها را می‌بلعند، دیگر قادر به کشتن «استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین» که یک گونه باکتری است که در بدن افراد مبتلا به فیبروز ریوی ایدیوپاتیک یافت می‌شود، نیستند.

گفتنی است بیماری فیبروز یکی از بیماری‌های ریه است که زمانی به وجود می‌آید که بافت ریه آسیب دیده و زخم ایجاد شده باشد. این بافت سفت شده و سخت، عملکرد درست ریه‌های بیمار را با مشکل روبه‌رو می‌کند که با وخیم‌تر شدن فیبروز ریه، به تدریج فرد بیمار بیشتر دچار تنگی نفس می‌شود.
برچسب ها: رابطه ، زخم ، عفونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: