کد خبر: ۲۹۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 28
با اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری کسب پروانه صلاحیت حرفه‌ای اجباری می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه برای ۴۰ هزار نفر از گروه پرستاری پروانه صلاحیت حرفه ای صادر شده گفت: در سومین دوره آزمون ۶۸۰۰ پرستار برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای شرکت کردند.
 به گزارش شفاآنلاین:عباس عبادی، در حاشیه بازدید از محل آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این آزمون در تهران در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران و در دانشگاه‌های مراکز استان‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این آزمون در رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری، اتاق عمل و هوشبری برگزار شد و بیش از ۶۸۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستارانی که تقاضای پست‌های بالاتر یا درخواست تأسیس مراکز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل دارند، الزامی است.

عبادی تصریح کرد: با اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری کسب پروانه صلاحیت حرفه‌ای اجباری می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: پروانه صلاحیت حرفه‌ای در گذشته به صورت مبتنی بر کسب امتیازات باز آموزی بود و به دلیل اجباری نبودن آن استقبال خوبی از آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمی‌شد. ولی با توجه به نیاز گواهی مذکور و کاربرد آن در موارد یادشده، تعداد شرکت کنندگان رو به افزایش است.
برچسب ها: پرستار ، صلاحیت ، پروانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: