کد خبر: ۲۹۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 27
شاید عبارت "اینترنت اشیا" را شنیده باشید، اما ممکن است درباره آن ابهام داشته باشید و بخواهید بدانید دقیقا به چه معناست.

شفاآنلاین>سلامت> شاید عبارت "اینترنت اشیا"  را شنیده باشید، اما ممکن است درباره آن ابهام داشته باشید و بخواهید بدانید دقیقا به چه معناست.

به گزارش شفاآنلایناینترنت اشیا چیست:؟ اینترنت اشیا (IoT )، شامل اتصال دستگاهها ( از رایانه ها و تلفن های هوشمند گرفته تا ماشین ها، لوازم آشپزخانه و حتی مانیتورهای قلب ) به اینترنت است و با رشد اینترنت اشیا در چند سال آینده، دستگاه های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

دستگاه اینترنت اشیا چیست؟
هر وسیله متصل به اینترنت که می تواند از راه دور نظارت یا کنترل شود، یک دستگاه اینترنت اشیا محسوب می شود. با وجود تراشه‌های کوچکتر و قدرتمندتر، همه محصولات می‌توانند دستگاه اینترنت اشیا باشند.

اکوسیستم اینترنت اشیا چیست؟
تمام مؤلفه هایی که به مشاغل، دولت‌ها و مصرف‌کنندگان این امکان را می دهد تا به دستگاه‌های IoT خود متصل شوند، از جمله؛ کنترل از راه دور، داشبورد، شبکه‌ها، دروازه‌ها، تحلیل گرها، ذخیره‌سازی داده‌ها و امنیت، بخشی از اکوسیستم اینترنت اشیا هستند.

امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیا
از آنجاییکه هر روز دستگاه‌های بیشتری با کمک اینترنت اشیا به هم متصل می شوند، ایجاد امنیت و حفظ حریم خصوصی، موجب نگرانی مصرف‌کنندگان و مشاغل شده است، اما این مساله موجب عدم پذیرش اینترنت اشیا نمی‌شود.
با ظهور بیشتر دستگاههای متصل به اینترنت، حملات سایبری نیز یک تهدید رو به رشد است. هکرها می توانند به ماشین‌های اینترنتی، زیرساخت‌های حیاتی و حتی خانه‌های مردم نفوذ کنند. در نتیجه، چندین شرکت فناوری جهت حفظ حریم خصوصی و ایمنی داده ها، بر امنیت سایبری متمرکز شده اند.

اینترنت اشیا، موجب تحول در شرکت ها، مصرف کنندگان و دولت ها شده است. ظهور ابزارهایی مانند بلندگوهای هوشمند، ماشین های یادگیری و اینترنت 5G ، موجب کارایی و کنترل بیشتر در خانه و محل کار شده اند. رشد مداوم صنعت اینترنت اشیا همه سازمان ها را دگرگون خواهد کرد. با اتصال همه دستگاه‌های امروزی به اینترنت، سرعت رشد بازار اینترنت اشیا تا سال 2026 ، بیش از 3 تریلیون دلار در سال خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: