کد خبر: ۲۹۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 26
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
شفاآنلاین>سلامت>یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین:فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با توجه به تداوم پایداری هوا همچنان با آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج، اراک و اصفهان مواجه هستیم و از بعد از ظهر از میزان آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز بعد از ظهر ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور را داریم، ادامه داد: برای مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و فردا پنجشنبه بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده می‌شود و گستره آن شمال غرب، جنوب غرب، مرکز، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از شمال فارس و بوشهر را در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا جمعه بارش‌ها به استان‌های ساحلی خزر، مناطقی از شمال شرق محدود می‌شود و به تدریج از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود، افزود: فردا شدت بارش‌ها در چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه‌وبویر احمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران رخ می‌دهد که برای آن هشدار نارنجی صادر کردیم.

گودرزی ابا اشاره به اینکه جمعه در مناطقی از مازندارن و گلستان بارش‌ها شدیدتر هستند، اظهار کرد: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود. فردا برای شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی انتظار وزش باد شدید را داریم.

وی ضمن بیان اینکه از امروز تا جمعه غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دریای خزر ۴ تا ۶ درجه دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و دمای هوا تا روز یکشنبه در شمال شرق ۵ تا ۸ درجه سردتر می‌شود، توضیح داد: پنجشنبه شمال خلیج‌فارس و جمعه علاوه بر شمال مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف و غبارآلود است و از بعد از ظهر افزایش ابر را دارد و از اواخر وقت بارش‌ها در این استان آغاز می‌شود و از اواخر وقت امروز و طی روز پنجشبنه بارش باران را داریم که هوای تهران سالم می‌کند. بیشینه دمای تهران امروز ۱۲ و کمینه دمای آن ۲ است و آخر هفته هوای پایتخت سردتر می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: