کد خبر: ۲۹۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 24
اگر بیمار مجبور باشد بین شش تا هشت ساعت برای دریافت خدمات صبر کند، به طور متوسط ​​هشت درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۳۰ روز به هر دلیلی جان خود را از دست بدهد.
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه آماری جدید در انگلیس نشان داده است که انتظار بیماران در بخش اورژانس بیمارستانی برای بیش از پنج ساعت با افزایش احتمال مرگ آنان مرتبط است.

به گزارش شفاآنلاین:  در حالیکه بخشهای اورژانس بیمارستانی سراسر جهان با موجی از بیماران جدید کووید-۱۹ پر شده است، نتایج یک مطالعه در انگلیس حاکی از عواقب کشنده تاخیر در ارائه مراقبت های ویژه است.

در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۷ میلیون نفر به بخش اورژانس بیمارستانی در انگلیس مراجعه کرده و به طور متوسط ​​کمتر از پنج ساعت برای دریافت خدمات در صف انتظار ماندند. نزدیک به ۴۳۴ هزار نفر از این افراد در مدت یک ماه از دنیا رفتند. این آمار همچنین پس از پنج ساعت انتظار هر بیمار برای دریافت خدمات درمانی بیشتر شد.

اگر بیمار مجبور باشد بین شش تا هشت ساعت برای دریافت خدمات صبر کند، به طور متوسط ​​هشت درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۳۰ روز به هر دلیلی جان خود را از دست بدهد. همچنین در صورتیکه بیمار مجبور باشد بیش از هشت ساعت در صف انتظار باقی بماند، احتمال مرگ او در ماه بعد به ۱۰ درصد افزایش می یابد.

زمانیکه تخت‌های کافی در اورژانس وجود نداشته باشد ممکن است دسترسی بیماران به درمان‌های نجات‌دهنده زندگی مانند داروهای ضد درد، آنتی‌بیوتیک‌ها یا جراحی به تاخیر افتد. علاوه بر این، زمان قابل توجه انتظار در بخش اورژانس با افزایش مدت زمانی که بیماران در بیمارستان حضور دارند مرتبط است که این امر آنها را مستعد ابتلا به عفونت و سایر مشکلات احتمالی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس الرت، در دوران همه گیری جهانی کروناویروس این خطر بیشتر هم هست. پیش از بروز سویه اُمیکرون و آغاز گسترش آن، تخت‌های بیمارستانی در انگلیس به ظرفیت خود نزدیک ‌شدند و رکورد شش میلیون بیمار در لیست انتظار بیمارستان ثبت شد. با ورود سویه جدید، بیماران مبتلا به بیماری های جدی گاهی پنج روز منتظر می مانند تا در اورژانس بستری شوند.
برچسب ها: انتظار ، کشنده ، اورژانس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: