کد خبر: ۲۹۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 24
کانون این زمین لرزه حوالی شهر باسمنج بوده که در ساعت ۰۶:۱۸:۰۳ روز دوشنبه در طول جغرافیایی: ۴۶.۳۸ و عرض جغرافیایی: ۳۸.۰۲ در عمق ۱۴ کیلومتر به وقوع پیوست.

شفاآنلاین>سلامت> زلزله ۴.۳ ریشتری تبریز را لرزاند و باعث وحشت مردم شد.

به گزارش شفاآنلاین: در پی زلزله ۴.۴ ریشتری ساعت ۸ صبح دیروز، دقایقی قبل نیز زلزله تقریباً شدیدی تبریز را لرزند.

کانون این زمین لرزه حوالی شهر باسمنج بوده که در ساعت ۰۶:۱۸:۰۳ روز دوشنبه در طول جغرافیایی: ۴۶.۳۸ و عرض جغرافیایی: ۳۸.۰۲ در عمق ۱۴ کیلومتر به وقوع پیوست.

این زلزله در ۹ کیلومتری باسمنج (آذربایجان شرقی) ،۹ کیلومتری تبریز (آذربایجان شرقی) و۱۹ کیلومتری سرد رود (آذربایجان شرقی) روی داده و تا کنون از خسارتهای احتمالی این زمین لرزه خبری اعلام نشده است.

در اطلاعیه ای که به این منظور توسط کارگروه اضطرار مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منتشرشده، آمده است: به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند بنا به تصمیم کارگروه اضطرار مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی: مدارس نواحی پنجگانه کلانشهر تبریز، شهرستان اسکو، شهر جدید سهند و بخش خسروشاه امروز دوشنبه ۴ بهمن در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

به جهت حساسیت شرایط و مدیریت موضوع توسط خانواده‌ها آموزش‌ها نیز در بستر مجازی تعطیل است.

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درخصوص زمین‌لرزه صبح امروز تبریز اظهار کرد: قدرت این زمین‌لرزه که ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح به وقوع پیوست، ۴.۳ درجه در مقیاس ریشتر بود و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در حوالی باسمنج رخ داد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین‌لرزه، تیم‌های ارزیابی متشکل از نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری به نقاط مختلف شهر تبریز به‌ویژه مناطق آسیب‌پذیر اعزام شده‌اند تا خسارت‌های احتمالی را بررسی و در صورت نیاز عملیات امدادرسانی را انجام دهند.

وی همچنین افزود: همچنین با دستور استاندار آذربایجان شرقی، کلیه مدارس تبریز در تمام مقاطع تحصیلی امروز تعطیل خواهند بود.

هنربر در پایان تاکید کرد: از مردم و شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری و رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین‌لرزه، آرامش خود را حفظ کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: