کد خبر: ۲۹۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 23
هرگونه اقدام درمانی باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه توسط شخص صلاحیت دار صورت گیرد

شفاآنلاین>سلامت> معاون فنی و نظارت نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه:« هرگونه اقدام درمانی باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه توسط شخص صلاحیت دار صورت گیرد.» گفت: با آرایشگاه هایی که از مدرک پزشکان برای اقدامات زیبایی سوءاستفاه می کنند توسط مراجع قانونی برخورد خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر علی دباغ معاون فنی و نظارت نظام پزشکی تهران بزرگ درباره اقدام به تزریق ژل و بوتاکس توسط برخی از پزشکان در آرایشگاه ها، گفت:« طبق قانون هرگونه اقدامات بهداشتی و درمانی در نظام سلامت دارای قوانین خود است و هرگونه اقدام درمانی باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه توسط شخص صلاحیت دار صورت گیرد. این اقدام پزشک اگر یک اقدام درمانی است مثل درمان های زیبایی باید در محل مربوط به خود با استانداردهای لازم و زیر نظر معاونت درمان و نظام پزشکی باشد و محل اقدامات زیبایی هم باید طبق قانون مشخص باشد. اگر اقدام درمانی نیست باید مراجع ذی صلاح هرگونه دخالتی را بررسی کند.اگر کار پزشک دخالت در امور پزشکی باشد باید طبق قانون برخورد شود.»


این عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به اینکه مردم چطور بدانند ,واقعا افرادی کهخدماتی ارائه می دهند پزشک هستند یا نه و پزشکانی که خدمات زیبایی ارائه می دهند صلاحیت این کار را دارند یا خیر، گفت:« افراد می توانند به وب سایت سازمان نظام پزشکی به نشانی membersearch.irimc.org مراجعه کنند که در آن مشخصات تمامی پزشکان و صلاحیت آنها ثبت شده است و با مراجعه به این سایت می توانند ببینند اطلاعات پزشک مربوطه در این سایت وجود دارد یا خیر. حتی عکس پزشکان هم در این سایت موجود است و مردم می توانند مطمئن شوند خود این پزشک این اقدامات را انجام می دهد یا کسانی از نام ایشان سواستفاده می کنند»

دکتر دباغ گفت:« ارائه خدمات زیبایی توسط پزشکان رده بندی شده است به این صورت که برای پزشک عمومی یکسری موارد که مجاز به انجام آن هستند، مشخص شده است و برای پزشک متخصص و فوق تخصص نیز چنین است. اگر اقدامی نیازمند بیهوشی باشد به هیچ وجه در مطب قابل انجام نیست.»

وی در پایان در پاسخ به اینکه با افرادی که از پروانه پزشکان در آرایشگاه ها سوء استفاده می کنند، چه برخوردی می شود، گفت:«اگر فردی از یک مدرک قانونی سوء استفاده کند قطعا مراجع قانونی با آن برخورد خواهند کرد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار