کد خبر: ۲۹۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022January 19
به گفته محققان مصرف روزانه ۳۰۰ واحد یا بیشتر از این ویتامین، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تقریبا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت> با کاهش مصرف ویتامین D از طریق منابع غذایی مانند ماهی، تخم‌مرغ و شیر، محققان شاهد افزایش نرخ ابتلا به سرطان روده بزرگ به ویژه میان جوانان هستند.
 به گزارش شفاآنلاین:بر اساس یک مطالعه جدید که توسط دانشمندان موسسه سرطان دانا فاربر دانشگاه هاروارد انجام شده است، مصرف مقادیر بیشتری ویتامین D آن هم عمدتا از منابع غذایی، می‌تواند برابر ابتلا به سرطان روده بزرگ یا پولیپ‌های پیش‌سرطانی روده محافظت ایجاد کند.

این مطالعه که به تازگی در مجله Gastroenterology به‌صورت آنلاین منتشر شده است، توصیه‌هایی برای دریافت بیشتر ویتامین D به عنوان استراتژی موثر پیشگیری از سرطان روده بزرگ در بزرگسالان زیر ۵۰ سال ارائه می‌دهد.

به گفته محققان مصرف روزانه ۳۰۰ واحد یا بیشتر از این ویتامین، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تقریبا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

مصرف بیشتر ویتامین D با کاهش خطر ابتلا به پولیپ روده بزرگ پیش‌سرطانی قبل از ۵۰ سالگی مرتبط است. در واقع این ویتامین، با فعال کردن سلول‌های T که به سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این یافته‌ها بر اساس داده‌های مطالعه روی بیش از ۹۴ هزار زن به دست آمده اند؛ کسانی که بخشی از یک مطالعه طولانی‌مدت بودند که در اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز شد.

به گفته نویسندگان این پژوهش درک عوامل خطر مرتبط با سرطان روده بزرگ در دوران جوانی بسیار مهم است؛ چون می‌توان تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد شیوه زندگی و رژیم غذایی گرفت و افراد پرخطر را تحت غربالگری زودهنگام قرار داد.
برچسب ها: همه گیری ، کرونا ، منابع ، غذایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: