کد خبر: ۲۹۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022January 19
به گفته سازمان بهداشت تحت حمایت سازمان ملل متحد، اخیرا یک محموله با ظرفیت ۱.۱ میلیون واکسن کووید-۱۹ به رواندا از طریق برنامه کوواکس تحویل داده شده و سازمان جهانی بهداشت تاکنون به ۱۴۴ کشور عضو واکسن تحویل داده است

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل سازمان جهانی بهداشت «پوپولیسم و احتکار ابزارهای بهداشتی» را عامل ظهور انواع جدیدی مانند نوع امیکرون که به سرعت به رایج ترین گونه در بسیاری از کشورها تبدیل شده، دانست.

به گزارش شفاآنلاین: سازمان جهانی بهداشت (WHO)  اعلام کرد که یک میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ را از طریق برنامه جهانی کوواکس تحویل داده است.

به گفته سازمان بهداشت تحت حمایت سازمان ملل متحد، اخیرا یک محموله با ظرفیت ۱.۱ میلیون واکسن کووید-۱۹ به رواندا از طریق برنامه کوواکس تحویل داده شده و سازمان جهانی بهداشت تاکنون به ۱۴۴ کشور عضو واکسن تحویل داده است. بنیاد گاوی که ریاست این برنامه را همراه با سازمان جهانی بهداشت برعهده دارد، اعلام کرد که در سه ماهه گذشته، محموله‌ها به طور تصاعدی افزایش یافته، اما با این حال از دو میلیارد دوز واکسنی که قرار بوده تا پایان سال ۲۰۲۱ از طریق سبد کوواکس به کشورها تحویل داده شود، تنها یک میلیارد دوز محقق شده است.

سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد ۳۶ کشور عضو کمتر از ۱۰ درصد جمعیت و ۸۸ کشور عضو کمتر از ۴۰ درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند.

این سازمان یادآور شد، احتکار/ذخایر در کشورهای ثروتمند، شیوع فاجعه بار ویروس را به دنبال داشت که منجر به قرنطینه و بسته شدن مرزها شد؛ عدم اشتراک مجوزها، فناوری و دانش  واکسن توسط شرکت‌های داروسازی نیز باعث شد از  ظرفیت تولید استفاده نشود.

موضوع احتکار واکسن در میان کشورهای ثروتمند یکی از موارد مناقشه مکرر سازمان‌های  جهانی بهداشت از جمله WHO بوده است. تدروس آدهانوم گبریسوس،مدیر کل این سازمان، مکرراً خواستار تعلیق واکسن در میان کشورهای ثروتمند شد، زیرا کشورهای کم درآمد و متوسط در تلاش برای واکسینه کردن مردم خود هستند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر دسامبر، «پوپولیسم و احتکار ابزارهای بهداشتی» را عامل ظهور انواع جدیدی مانند نوع امیکرون که به سرعت به رایج ترین گونه در بسیاری از کشورها تبدیل شده است، دانست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: