کد خبر: ۲۹۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022January 19
با شروع فصل سرما معمولا افراد زیادی به بیماری سرماخوردگی دچار می‌شوند. این موضوع به علت تغییر آب و هوا یعنی سرد شدن هواست. البته نگران نباشید چرا که میوه‌هایی که در این فصل در خانه‌های شما معمولا یافت می‌شوند

شفاآنلاین>سلامت> مرکبات به علت داشتن ویتامین C برای درمان سرماخوردگی بسیار مفیدند.

به گزارش شفاآنلاین: میوه برای سرماخوردگی بسیار مناسب است. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید. اما شاید خواص میوه‌هایی را که برای درمان سرماخوردگی مناسب است، ندانید و یا شاید حتی اطلاع نداشته باشید که چه میوه‌هایی برای شما در زمان سرماخوردگی مناسب است. در این نوشتار قصد داریم تا برای شما از چند میوه که برای سرماخوردگی بسیار مفید هستند نام برده؛ و خواص آنها را نیز بگوییم پس با ما همراه باشید.

با شروع فصل سرما معمولا افراد زیادی به بیماری سرماخوردگی دچار می‌شوند. این موضوع به علت تغییر آب و هوا یعنی سرد شدن هواست. البته نگران نباشید چرا که میوه‌هایی که در این فصل در خانه‌های شما معمولا یافت می‌شوند. برای درمان سرماخوردگی و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی مفید هستند.

پیشنهاد می‌کنیم در برنامه غذایی خود از این میوه‌ها حتما استفاده کنید و در روز چند سهمیه از میان وعده‌هایتان را به خوردن میوه اختصاص دهید. بزرگترین گروه میوه‌هایی که بسیار مفید هستند برای درمان این بیماری مرکبات است. زیرا ویتامین C موجود در آن‌ها می‌تواند به درمان آن کمک کند. مرکبات برای سرماخوردگی تاثیر معجزه‌آسایی دارند.

لیمو شیرین

لیمو شیرین دارای منبع زیادی از ویتامین C است. شما می‌توانید روزانه آب پرتقال و لیمو را با هم بگیرید و به صورت آب میوه میل کنید؛ و یا می‌توانید به صورت میوه بخورید. همچنین کسانی که نگران اضافه وزن خود هستند از بابت خوردن لیمو شیرین اصلا نگران نباشند. چرا که قند و کالری بسیار کمی دارد.

پرتقال

در بین گروه مرکبات پرتقال دارای بیشترین مقدار ویتامین C است. ویتامین C باعث تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود. با خوردن تنها یک پرتقال در روز می‌توانید مقدار ویتامین C مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید. در یک پرتقال به طور متوسط دارای ۵۴ میلی گرم ویتامین C است.

نارنگی

خاصیت نارنگی برای سرما خوردگی به قدری بالاست که از آن به نام معجزه‌گر یاد می‌شود. شاید باور نکنید، اما همین نارنگی کوچک می‌تواند باعث کاهش دوره‌ بیماری شود. همچنین می‌توانید با خوردن یک نارنگی در روز از مبتلا شدن به سرماخوردگی و یا آنفلوانزا پیشگیری کنید. نارنگی برای کاهش تب و عفونت نیز بسیار موثر است. به دلیل آنکه نارنگی خلط آور است در زمان سرفه کردن می‌توانید از آن استفاده کنید.

ویتامین‌های A ,B۱ ,B۲ و C به وفور در این میوه وجود دارد. به همین دلیل است که نارنگی را معجزه‌گر سرماخوردگی می‌دانند. پیشنهاد می‌کنیم به عنوان خوراکی زنگ تفریح برای فرزندانتان از نارنگی استفاده کنید. پوست کندن آن راحت است و کودکان بسیاری این میوه را دوست دارند.

نارنج

نارنج ضد سرماخوردگی است. بسیاری از افراد از نارنج برای درست کردن غذا و یا مزه‌دار کردن سس استفاده می‌کنند. در حالی که شما می‌توانید آن را به صورت خالی و بدون غذا میل کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: