کد خبر: ۲۹۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022January 19
تعدادی از بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در تجمعی خواستار استعفای مدیرعامل و برخی از مدیران انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران شدند.

شفاآنلاین>سلامت> تعدادی از بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در تجمعی خواستار استعفای مدیرعامل و برخی از مدیران انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران شدند.

به گزارش شفاآنلاین: تجمع بیماران دیالیزی و پیوند کلیه دوشنبه ۲۷ دی ماه در مقابل ساختمان مرکزی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران صورت گرفت. آنان با انتقاد از عملکرد رییس و اعضای هیات‌مدیره این انجمن خواستار استعفای آنان شده‌اند. به گفته معترضان، طی چند ماه گذشته انتخابات هیات‌مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران برگزار شد، اما نتایج این انتخابات و وضعیت هیات‌مدیره قانونی جدید این انجمن هنوز مشخص و اعلام نشده است. این در حالی است که اکنون مدیرعامل فعلی بدون هیات‌مدیره رسمی و حتی حضور بازرس قانونی همچنان بر مسند ریاست انجمن نشسته‌ است.

عقد قرارداد صوری اجاره برای فروش کلیه به قیمت بالاتر
از سوی دیگر مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه نیز دیروز گفت: گاهی اهدا‌کننده‌ها به ما می‌گویند می‌رویم تهران ۲۵۰ میلیون تومان کلیه را می‌فروشیم و کلی هدیه‌ام دریافت می‌کنیم و با پول آن ماشین می‌خریم. حسین بیگلری اظهار کرد: «قیمت فروش کلیه در تهران بیشتر است، آنجا دلال وجود دارد و قیمت کلیه را تعیین می‌کند، برای همین خیلی مواقع اهدا‌کنندگان کلیه به تهران مراجعه می‌کنند، اما انجمن کلیوی تهران اجازه اهدا به آنها نمی‌دهد، چراکه طبق قانون افراد باید ساکن همان شهر یعنی تهران باشند، بنابراین فروشنده کلیه به یک بنگاه مسکن می‌رود قراردادی سوری امضا می‌کند که نشان دهد ساکن تهران است، متاسفانه این اتفاقات می‌افتد. گاهی اهدا‌کننده‌ها به ما می‌گویند می‌رویم تهران ۲۵۰ میلیون تومان کلیه را می‌فروشیم و کلی هدیه‌ام دریافت می‌کنیم و با پول آن ماشین می‌خریم.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: