کد خبر: ۲۹۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022January 19
در سال‌های اخیر رویکردهای متفاوت به غذا و داشتن رژیم‌های مختلف با هدف خوردن غذاهای سالم‌تر و البته برای لاغر شدن، بسیار متداول شده است. به تازگی تحقیقاتی منتشر شده که بهترین رژیم‌ها را برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است

شفاآنلاین>سلامت> در سال‌های اخیر رویکردهای متفاوت به غذا و داشتن رژیم‌های مختلف با هدف خوردن غذاهای سالم‌تر و البته برای لاغر شدن، بسیار متداول شده است. به تازگی تحقیقاتی منتشر شده که بهترین رژیم‌ها را برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

به گزارش شفاآنلاین: برای پنجاهمین سال متوالی رژیم مدیترانه‌ای بهترین رژیم شناخته می‌شود و مطالعات جدید در مجله پزشکی BMJ نشان می‌دهد بزرگسالانی که برای یک سال تمام رژیم مدیترانه‌ای داشته‌اند، باکتری‌های مفید روده در آنها افزایش پیدا کرده و در مقابل باکتری‌های بد کاهش داشته‌اند.

این رژیم که ارتباطش با کاهش بیماری‌ها همیشه به وسیله تحقیقات تأیید و حمایت شده، عنوان بهترین رژیم برای خوردن سالم، راحت‌ترین رژیم، بهترین رژیم برای دیابت، بهترین رژیم با پایه گیاهی و بهترین رژیم برای قلب را هم به دست آورده است.

این رژیم از غذاهای سالم برای قلب استفاده می‌کند که معمولاً در ناحیه مدیترانه مصرف می‌شوند. رژیم مدیترانه‌ای افراد را راهنمایی می‌کند تا میزان کافی از گیاهان و غذاهایی که کلسترول بد پایینی دارند، مثل حبوبات، خشکبار، گندم، میوه و سبزی مصرف کنند. برای مثال در این رژیم شما کره را با مواد سالم دیگری مثل روغن زیتون، نمک را با گیاهان و ادویه‌ها و گوشت قرمز را با مرغ و ماهی عوض می‌کنید.

در یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین مطالعات که در مورد تأثیر رژیم‌ها بر باکتری‌ها انجام شده و در فوریه ۲۰۲۰ در مجله پزشکی انگلیسی روده منتشر شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند، رژیم مدیترانه‌ای تنها در طول یک سال می‌تواند با کم کردن باکتری‌های بد و زیاد کردن باکتری‌های خوب تأثیرات مثبتی بر افراد مسن بگذارد.

درست مثل سال گذشته، رژیم دش و فلکسترین رتبه دومین رژیم‌های کلی را به دست آوردند. رژیم دش(Dash) که کوتاه شده رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا (Dietary Approaches to Stop Hypertension) است، توسط بسیاری‌ از دولت‌ها با هدف کمک به دنبال‌کنندگان این رژیم‌ها برای پایین آوردن فشار خونشان حمایت می‌شوند. رژیم فلکسترین هم یک رژیم گیاهخواری تغییریافته است که کسانی که این رژیم را دنبال می‌کنند، می‌توانند هرازگاهی گوشت بخورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: