کد خبر: ۲۹۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۸ دی ۱۴۰۰ - 2022January 18
باید به آرامش خیال برسیم و این مسئله در گروی واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. تعداد فوتی‌ها در کل کشور پایین است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است. نباید ساده انگاری کنیم.
به گزارش شفاآنلاین:درصد مربوط به سویه امیکرون هستند؛ البته هنوز موارد دلتا را در کشور داریم. از هفته‌های آتی سویه امیکرون غالب خواهد شد.

طبق آمار وزارت بهداشت ۸۸ درصد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۱۹ درصد دوز سوم را تزریق کرده اند. متخصصان به مردم توصیه می‌ کنند حتما دوز سوم را دریافت کنند.

به گفته اولیایی منش برخی از واکسن‌ها در سبد واکسیناسیون نبودند؛ اما الان فراهم شده اند و همه واکسن‌ها از جمله سینوفارم، برکت و آسترازنکا موجود هستند و کمبود واکسن وجود ندارد.

او گفت: باید به آرامش خیال برسیم و این مسئله در گروی واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. تعداد فوتی‌ها در کل کشور پایین است. رباط کریم، پاکدشت، فیروزکوه و شهر قدس در استان تهران به دلیل تراکم جمعیت بالا از دیگر جا‌های استان، میزان ابتلای بالاتری دارند. توصیه می‌شود مردم در این شهر‌ها بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بنا بر گفته پزشکان امیکرون ریه را کمتر درگیر می‌کند؛ اما سرایت پذیری بالایی دارد. وقتی در جمعیت زیاد گسترش یابد، قشر آسیب‌پذیر در معرض خطر قرار می‌گیرند. اگر تعداد ویروس در جامعه زیاد باشد، امکان جهش وجود دارد و ممکن است به سویه شدید‌تری تبدیل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: