کد خبر: ۲۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ دی ۱۴۰۰ - 2022January 17
اوتیسم یک اختلال مربوط به حوزه عصبی و رشدی است که در دو تا سه ساله ابتدای زندگی خود را نشان می‌دهد و تا مادام العمر با فرد باقی می‌ماند فردی که دچار این اختلال می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: طرح ارائه خدمات دارویی رایگان به افراد درگیر اختلال اوتیسم در مجلس اعلام وصول شده و امیدواریم به زودی بررسی و تصویب نهایی شود.
به گزارش شفاآنلاین:سید حسن موسوی چلک در خصوص طرح ارائه خدمات دارویی رایگان به افراد دارای اختلال اوتیسم گفت: این طرح در مجلس اعلام وصول شده است و انجمن مددکاران اجتماعی نیز از آن حمایت می‌کند و انتظار داریم مجلس و نمایندگان در خصوص آن تصمیم گیری کنند تا مشکلات این قشر از جامعه کاهش و نگرانی‌های آنان کمتر شود.

وی افزود: اوتیسم یک اختلال مربوط به حوزه عصبی و رشدی است که در دو تا سه ساله ابتدای زندگی خود را نشان می‌دهد و تا مادام العمر با فرد باقی می‌ماند فردی که دچار این اختلال می‌شود در ارتباطات و روابط اجتماعی خود دچار محدودیت می‌شود و با افراد دیگر متفاوت است بنابراین اوتیسم بیماری نیست که دارو و درمان قطعی داشته باشد و آنچه در مورد اوتیسم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند توانبخشی فردی است تا آنها بتوانند زندگی بدون وابستگی به دیگران را داشته باشند و قابلیت‌ها و توانایی‌ها ی خود را نشان دهند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه افراد دارای اوتیسم طیف ضعیف تا شدید را شامل می‌شوند تاکید کرد: البته گاهی مواقع فردی که مبتلا به اوتیسم است در کنارش مشکلات دیگری مانند کم توانی ذهنی، نقص عضو و یا بیش فعالی را دارد به همین دلیل مشکلات متعددی دیگری را نیز خواهد داشت که نیازمند حمایت‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه این افراد نیازمند توجه بیشتری در عرصه سیاست گذاری و ارائه خدمات هستند اظهار داشت: اقدامی که طراحان این طرح و نمایندگان مجلس انجام دادند پاسخ به یکی از نیازها و مشکلات اساسی طیف اوتیسم و خانواده‌هایشان است که بدون شک می‌تواند دسترسی افراد اوتیسمی را به خدمات توانبخشی را افزایش و هزینه‌ها را نیز کاهش دهد تا بتواند از این فرصت و ظرفیت‌ها و همچنین خدمات مورد نیاز خود در جامعه به صورت رایگان استفاده کند.

موسوی چلک افزود: این طرح هیچ چیزی فراتر از آنچه در قانون حمایت از حقوق معلولان آمده نیست و فقط اجرای مفاد آن تسریع شده است ضمن اینکه موظفیم اصل ۲۹ قانون اساسی را اجرایی کنیم که بخشی از آن مربوط به دسترسی رایگان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است. بنابراین طرح حمایت از افراد دارای اختلال اوتیسم یک تصمیم عاقلانه کارشناسی شده و نیاز ضروری برای این افراد است.

وی تاکید کرد: حمایت اجتماعی و توانبخشی از این افراد یکی از دغدغه‌های جدی انجمن مددکاران اجتماعی است و این انجمن از طراحان و نمایندگان مجلس برای تصویب این طرح حمایت می‌کند و انتظار داریم مجلس بتواند در بودجه ۱۴۰۱ نیز بخشی از منابع را برای این طیف از افراد جامعه اختصاص دهد.
برچسب ها: وصول ، حمایتی ، اوتیسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: