کد خبر: ۲۹۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۰ - 2022January 16
میوکاردیت التهاب عضله قلب است. پریکاردیت التهاب پوشش خارجی قلب است.
شفاآنلاین>سلامت>برخلاف عناوین گمراه‌کننده در رسانه‌های اجتماعی، خطر بروز واکنش نامطلوب یا مرگ در اثر واکسن کووید۱۹ بسیار کمتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند.
به گزارش شفاآنلاین:خطر مرگ در اثر کووید ۱۹ به مراتب بیشتر از خطر وقوع یک عارضه نامطلوب ناشی از واکسن است.

در حالی که برخی از خطرات مرتبط با واکسن‌های کووید ۱۹ وجود دارد، کارشناسان می‌گویند که فواید آن بسیار بیشتر از خطراتش است.

با گذشت بیش از دو سال از پاندمی، اطلاعات نادرست درباره کووید ۱۹ و واکسن‌هایی که در برابر آن محافظت می‌کنند همچنان در حال گسترش است.

بیشتر این اطلاعات نادرست بر ایمنی واکسن‌ها و خطرات احتمالی مرتبط با آنها متمرکز است.

دکتر «لورا موریس»، رئیس کمیته واکسن مراقبت‌های بهداشتی دانشگاه میزوری، می‌گوید: «واکسن های کووید ۱۹ بی خطر هستند و در واقع خطر مرگ بر اثر کووید ۱۹ به طور تصاعدی بالاتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «مرگ‌هایی که می‌تواند با واکنش نامطلوب واکسن مرتبط باشد، بسیار نادر است. با این حال، امسال و سال گذشته تقریباً بیش از هر چیز دیگری احتمال مرگ بر اثر کووید وجود داشته است.»

مانند هر واکسن دیگری، خطراتی در ارتباط با واکسن‌های کووید ۱۹ وجود دارد که واقعی، اما نادر هستند.

یکی از عوارض جانبی که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، خطر میوکاردیت و پریکاردیت به دنبال تجویز واکسن‌های mRNA کووید ۱۹ است.

میوکاردیت التهاب عضله قلب است. پریکاردیت التهاب پوشش خارجی قلب است.

موریس توضیح می‌دهد: «این وضعیت در واقع واکنش سیستم ایمنی به واکسن است که باعث ایجاد کمی التهاب در سراسر بدن می‌شود و در برخی موارد ممکن است به سمت عضله قلب هدایت شود.»

علائم میوکاردیت شامل درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم و تنگی نفس است. به نظر می‌رسد جوانان زیر ۳۰ سال و مردان بیشتر در معرض خطر هستند.
برچسب ها: واکنش ، واکسن ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: