کد خبر: ۲۹۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 06
از قرص‌های ایندومتاسین‌ یک ساعت قبل از شروع رابطه‌ی زناشویی استفاده کنید تا سردرد پس از رابطه زناشویی نداشته باشید. به یاد داشته باشید بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید.
شفاآنلاین>سلامت>سردرد یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد را در حین، یا پس از رابطه جنسی درگیر میکند.
به گزارش شفاآنلاین:  این سردردها گاهی با شدت بیشتری احساس میشود و فرد را مجبور به مصرف مسکن می‌نماید. در ادامه این مطلب با ما باشید تا از علل، علائم و درمان سردردها ناشی از رابطه جنسی مطلع گردید.

علائم سردرد جنسی
سردرد جنسی به سردردی گفته میشود که معمولا حین رابطه جنسی، زمان ارگاسم و یا بعد از اتمام رابطه‌ جنسی بروز می‌کند. این درد معمولا در پشت سر احساس می شود. البته سردرد در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است بعضی افراد سردرد جنسی یک طرفه را تجربه کنند و برخی دیگر دردی فراگیر، در تمام سر داشته باشند. این سردردها اغلب خودبه‌خود رفع می‌شوند و مشکل جدی برای افراد ایجاد نمی‌کنند مگر در مواردی که علت سردرد مشکل زمینه‌ای دیگری باشد.

علل سردرد حین رابطه جنسی چیست؟
داشتن رابطه در حالت اضطراب و تنش
مصرف بعضی از داروها برای تقویت عملکرد جنسی مثل ویاگرا که از عوارض شایع آن، سردرد می‌باشد.
 

درمان سردرد جنسی
در مواردی که علت سردرد حین رابطه‌ جنسی بیماری دیگری نباشد؛ و فقط ناشی از افزایش هیجان و گشاد شدن عروق خونی باشد دو نوع دارو برای فرد تجویز می‌شود که عبارتند از :

داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و ایندومتاسین که بدون نسخه هم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید همراه با استراحت سردرد را تسکین می‌دهد .
در مواردی که دردها شدیدتر است و زندگی و فعالیت جنسی فرد را مختل می‌کند پزشک تشخیص می‌دهد فرد قبل از شروع رابطه‌ جنسی از داروهای مسدود کننده بتا یا ایندومتاسین‌ها، تریپتان‌ها و بتابلاکرها استفاده کند.
پیشگیری از سردردهای جنسی
مطابق نظر پزشک به صورت منظم و روزانه از داروهای کنترل کننده فشار خون بالا و میگرن و بیماری عروق کرونر مثل داروهای بتا، پروپرانولولیا متوپرولول استفاده کنید.
از قرص‌های ایندومتاسین‌ یک ساعت قبل از شروع رابطه‌ی زناشویی استفاده کنید تا سردرد پس از رابطه زناشویی نداشته باشید. به یاد داشته باشید بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید.
 


تاثیر سردرد بر روابط جنسی
افراد مبتلا به سردرد، ممکن است؛ هنگام برقراری رابطه جنسی دچار تشدید سردرد شود. البته این نظریه برای تمام افراد صدق نمی کند. از آنجایی که رابطه جنسی باعث آزاد شدن اندورفین (کاهش دهنده درد) در بدن می شود، برای برخی افراد حتی ممکن است؛ باعث کاهش سردرد می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: