کد خبر: ۲۹۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 06
زهرایی عنوان کرد؛
زهرایی اظهار کرد: آنچه مسلم است، این است که هرچه می‌توانیم باید با همین واکسن‌های موجود، سطح ایمنی جامعه خودمان را افزایش دهیم و سطح دفاعی قوی‌تری در مقابل سویه های جدید مانند اُمیکرون و سویه های دیگری که ممکن است در روزها و هفته‌های آتی سلامت مردم را تهدید کنند، ایجاد کنیم.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه بر ضرورت واکسینه شدن همه مردم علیه کووید ۱۹ و افزایش سطح ایمنی جامعه تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین: سید محسن زهرایی در خصوص دوز سوم واکسن کووید ۱۹ بیان کرد: دو دسته از افراد مشمول دوز سوم واکسن کووید ۱۹ می‌شوند؛ دسته اول تمامی افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های غیرفعال شده مانند سینوفارم، برکت و یا بهارات استفاده کردند، این افراد اگر سه ماه و بیشتر از نوبت دوم شأن گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم واکسن هستند و واکسنی ترجیحاً مشابه واکسن نوبت و اول و دوم شأن را دریافت کنند.

وی افزود: گروه دوم افرادی هستند که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های آدنوویروسی مانند اسپوتنیک وی یا آسترازنکا استفاده کرده اند؛ در این دسته، افرادی که بالای ۶۰ سال باشند و شش ماه از نوبت دوم شأن گذشته باشند، مشمول دریافت نوبت سوم شأن هستند که و ترجیحاً برای این گروه، واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس را پیشنهاد می‌کنیم.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه در ادامه در خصوص ویروس اُمیکرون، عنوان کرد: سویه جدید ویروس کووید ۱۹ تحت عنوان اُُمیکرون، ویروس جدیدی است و گرچه به سرعت در کشورهای آفریقای جنوبی در حال انتشار بوده و در سایر کشورها نیز مواردی از آن مشاهده شده است، اما هنوز بسیاری از خصوصیات ویروس به ویژه بیماری زایی آن ابهام دارد و مشخص نیست و نیاز به زمان بیشتری هست تا این مشخصات روشن شود.

وی گفت: در مورد اینکه آیا واکسن‌هایی که اکنون وجود دارد و در دنیا استفاده شده می‌توانند باعث ایمنی علیه این سویه هم شوند، همچنان نیاز به زمان داریم تا مطالعات بیشتری انجام شود و قطعاً در طی هفته‌های آینده اطلاعات زیادی در مورد ویروس اُمیکرون خواهیم داشت.

زهرایی در پایان اظهار کرد: آنچه مسلم است، این است که هرچه می‌توانیم باید با همین واکسن‌های موجود، سطح ایمنی جامعه خودمان را افزایش دهیم و سطح دفاعی قوی‌تری در مقابل سویه های جدید مانند اُمیکرون و سویه های دیگری که ممکن است در روزها و هفته‌های آتی سلامت مردم را تهدید کنند، ایجاد کنیم. به همین دلیل از مردم عزیز دعوت می‌کنیم که اگر هنوز دوز اول و دوم را دریافت نکرده اند، به خصوص افرادی که نوبت اول را نگرفته اند، حتماً به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و قبل از اینکه با موج دیگری مواجه شویم، مردم همگی ایمن شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: