کد خبر: ۲۹۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 05
رویکرد واکسیناسیون حداکثری دولت سیزدهم گرچه نتیجه داده و سبب دو رقمی شدن تلفات کرونا و عبور خیز پنجم از کشور شده، اما بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی می تواند، تهدید کرونا را تقویت کند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در کشور را قرمز و بحرانی عنوان کرد.

به گزارش شفاآنلاین: محسن فرهادی  تصریح کرد:‌ بر اساس گزارشی که امروز(یکشنبه) به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده، در استان های بزرگ و کوچک ۳۹ تا ۴۵ درصد شیوه نامه بهداشتی رعایت می شود.

وی افزود: در این بین استان ها نیز فقط آذربایجان غربی وضعیت بهتری دارد و میران رعایت شیوه نامه بهداشتی بین ۵۰ تا 61 درصد است که این میزان درصد نیز مورد تایید و قبول نیست.  

به گفته فرهادی، این رصد در بازه زمانی سوم تا ۱۰ آذر ماه صور گرفته است.

 رویکرد واکسیناسیون حداکثری دولت سیزدهم گرچه نتیجه داده و سبب دو رقمی شدن تلفات کرونا و عبور خیز پنجم از کشور شده، اما بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی می تواند، تهدید کرونا را تقویت کند.

رییس جمهور روز گذشته(شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت اصول بهداشتی، پیشگیری و نظارت دقیق تنها راه مصون ماندن از موج جدید کرونا دانست.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در این جلسه تصریح کرد: کاهش میزان ابتلا به کرونا و پایدار ماندن شرایط موجود، نیازمند توجه به اجرای شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و حساسیت در رعایت اصول پیشگیری است.
 
توصیه های موکد در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حالیست که احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است. 

هرچند بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم آذر ماه گفت: تا به امروز موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شایع شده، در کشور گزارش نشده است.

ویروس کرونا از ابتدای شیوع در کشور(اسفند ۹۸) پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۶۹ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۹۱ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۱۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دُز رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: