کد خبر: ۲۹۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 05
دکتر پیمان عشقی خاطرنشان کرد: بعد از خانه، امن ترین مکان برای مراجعه مردم مراکز اهدای خون هستند و دلیل ما هم این است که در مراکز اهدای خون، دستورالعمل های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت می شود.
شفاآنلاین>سلامت>چهارمین نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی سازمان انتقال خون با حضور مدیرعامل سازمان و اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین: برگزاری تور بازدید هنرمندان از فعالیت‌های انتقال خون، برنامه زمان بندی حضور اهالی هنر برای اهدای خون، برنامه ریزی برای همایش خیرین و یاوران سازمان انتقال خون و جمع آوری اطلاعات از رکورد داران اهدای خون و پیشکسوتان شاغل در سازمان انتقال خون برای تهیه و تنظیم مستند تاریخ شفاهی این سازمان حیاتی از جمله مباحث مطرح شده در چهارمین نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی سازمان انتقال خون بود‌.
 
 دکتر پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون در این نشست با تاکید بر اینکه هنرمندان می توانند به از بین بردن نگرانی های کرونایی برای حضور مردم در مراکز اهدای خون کمک کنند، خاطرنشان کرد: بعد از خانه، امن ترین مکان برای مراجعه مردم مراکز اهدای خون هستند و دلیل ما هم این است که در مراکز اهدای خون، دستورالعمل های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت می شود.
 
وی ادامه داد: حضور هنرمندان در مراکز اهدای خون می تواند در جامعه موثر باشد و امیدواریم این پیام ما به اهالی هنر منتقل شود که بدون نگرانی به مراکز اهدای خون تشریف بیاورند و قطعا این مراکز در مقایسه با سایر تجمعات جامعه هنری بسیار امن تر است و البته حضور یک هنرمند در مرکز اهدای خون و اعلام اینکه برای حضور و اهدای خون هیچ جای نگرانی نیست بر افکار مردم تاثیرگذار خواهد بود.
 
دکتر پیمان عشقی گفت: اهالی هنر که محبوبیت و مقبولیت اجتماعی دارند اگر نمی توانند اهدای خون کنند، به اندازه پیامی با مضمون ترویج فرهنگ اهدای خون و اشتراک آن در فضای مجازی و رسانه ها یا کارهایی همچون استفاده از ماسک با آرم انتقال خون، جوانان را به این کار نجات بخش و انسان دوستانه دعوت کنند.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون در پایان صحبتهایش اظهار کرد: تهیه کننده ها و هنرمندانی که دغدغه نظام سلامت دارند را طی یک فراخوان و برای ایده پردازی به سازمان انتقال خون دعوت خواهیم کرد و از نظرات و پیشنهادات این عزیزان برای تولید آثار هنری با موضوع اهدای خون در صدا و سیما بهره خواهیم گرفت، ضمن اینکه در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری ها، ارائه تسهیلاتی همچون تبلیغات محیطی را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اهدای خون یک ضرورت می دانیم.
 
دکتر محمدهادی ایازی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان انتقال خون بر پایه مشارکت اجتماعی است و باید از ظرفیت های مختلف اجتماعی استفاده کرد، افزود: باید از رکورد داران اهدای خون مستند تلویزیونی تهیه شود و همچنین پیشنهاد بنده این است که در سفرهای استانی مدیرعامل سازمان نیز، حتما دیدار با رکوردداران اهدای خون در برنامه سفرها گنجانده شود.
 
بنابراین گزارش، مقرر شد در یک برنامه زمان بندی و با محوریت حضور هنرمندان در مراکز اهدای خون سراسر کشور، برنامه های فرهنگی برای دعوت از مردم به ویژه جوانان در دستور کار قرار بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: