کد خبر: ۲۹۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 03
دومین مورد از مشکلات بیرونی بحث‌های معیشتی و اقتصادی است که موضوع بسیار مهمی است. سه مورد داخلی نیز مربوط به اعضای جامعه پزشکی از جمله بحث اخلاق حرفه‌ای و رعایت اخلاق است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس‌ کل سازمان نظام‌پزشکی ایران، به تشریح پنج چالش و تهدید اصلی جامعه پزشکی پرداخت.
 به گزارش شفاآنلاین:محمد رئیس زاده، در نشست مجمع انجمن‌های علمی پزشکی که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: شما به خانه خودتان آمده‌اید و سازمان نظام‌پزشکی متعلق به جامعه پزشکی است و ما منتخب آن‌ها و اعضا انجمن‌ها هستیم و قطعاً بدون ارتباط با انجمن‌های علمی هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام‌پزشکی برای عملکرد مناسب و پرقدرت خود نیازمند حداکثر اتصال و همگامی با مؤلفه‌های قدرت خود است، تاکید کرد: اصلی‌ترین مؤلفه قدرت یک نظام صنفی، همراهی و همگامی اعضای آن صنف است و هرچه همراهی و مشارکت و همفکری بیشتر باشد وزن و شأنیت این سازمان در مجامع عمومی بیشتر می‌شود

رئیس‌زاده در ادامه پنچ چالش و تهدید اصلی جامعه پزشکی و اعضای سازمان را برشمرد و گفت: دو چالش اصلی بیرونی یکی تهدید شأن و هویت و شخصیت جامعه پزشکی است که متأسفانه به‌نظر می‌رسد جامعه پزشکی مورد هجوم سازمان‌یافته و طراحی‌شده قرار دارد که شاید یک دلیل آن رشد قابل‌توجه و تعجب برانگیز این جامعه در ۴۰ سال اخیر است که بسیار خوب عمل کرده و نتایج عملکرد خوب خود را می‌بیند.

وی افزود: دومین مورد از مشکلات بیرونی بحث‌های معیشتی و اقتصادی است که موضوع بسیار مهمی است. سه مورد داخلی نیز مربوط به اعضای جامعه پزشکی از جمله بحث اخلاق حرفه‌ای و رعایت اخلاق است و دیگری بحث آموزش و پیشرفت و توانمندسازی‌های علمی و عملی است و سومی نیز موضوع تعارضات بین رشته‌ای است که باید در تمام این حوزه‌ها اساتید و پیشکسوتان و انجمن‌ها و سازمان‌های ذی‌نفع و ذی‌ربط با سازمان نظام پزشکی همفکری و همراهی داشته باشند تا با عملکرد حداکثری بتوان مشکلات و چالش‌ها را حل و تهدیدها را برطرف کرد.

رئیس زاده ادامه داد: انجمن‌های علمی قطعاً در این زمینه و زمینه‌های دیگر می‌توانند بسیار به نظام پزشکی کمک کنند. ازجمله مواردی که شاید منحصراً در اختیار انجمن‌های علمی است و بسیار خوب می‌توانند در این زمینه‌ها عمل کنند بحث ترویج اخلاق حرفه‌ای و صنفی است که کمیته اخلاق انجمن‌های اعلامی حتماً باید بسیار فعال‌تر شوند.

وی خاطرنشان گفت: در تعارضات بین رشته‌ای انجمن‌های علمی بسیار می‌توانند راه‌گشا باشند. در این راه انجمن‌های علمی می‌توانند با همکاری با هیأت‌های بورد و تدوین و به روز رسانی کوریکولوم‌های رشته‌های خود، معیار و خط کشی قانونی را که معیار مشخص شدن حیطه‌های عملکردی هستند را مشخص کنند. در بحث تعرفه‌ها نیز انجمن‌های علمی پزشکی اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند و کارهای کارشناسی علمی ارائه دادند که مورد استناد سازمان نظام‌پزشکی قرار گرفته است.
برچسب ها: چالش ، جامعه ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: