کد خبر: ۲۹۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 02
گاهی کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها به‌ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد دور از انتظار نیست.
شفاآنلاین>سلامت>در شرایطی که برای امروز (۱۱ آذرماه) تا صبح شنبه (۱۳ آذرماه) در بعضی ساعات وزش باد و بهبود کیفیت هوا پیش‌بینی شده است، اداره کل هواشناسی استان تهران از آلودگی هوا از شنبه شب (۱۳ آذرماه) خبرمی دهد.

به گزارش شفاآنلاین: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: پایداری هوا و سکون نسبی جو از شنبه شب (۱۳ آذرماه) تا ظهر دوشنبه (۱۵ آذرماه) موجب انباشت آلاینده‌های جوی به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و کاهش کیفیت هوا در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی افزایش شاخص آلودگی‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، گاهی کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها به‌ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به مدیریت بهینه در استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و اجتناب از فعالیت فیزیکی طولانی‌مدت و ورزش در فضای باز توصیه می‌کند.

بر اساس این هشدار هواشناسی از عصر امروز (۱۱ آذرماه) تا صبح شنبه (۱۳ آذرماه) در بعضی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتاَ شدید در سطح استان و گاهی وزش باد شدید در نواحی جنوب غربی استان پیش‌بینی می‌شود که طی این مدت، تهویه طبیعی و بهبود کیفیت هوا مورد انتظار است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: آلودگی ، کیفت ، هوا ، تهران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: