کد خبر: ۲۹۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 02
داوطلبان زمان غذا خوردن خود را ثبت کردند و دانشمندان آن‌ها را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مقایسه کردند.
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان داده است که زمان خوردن صبحانه می‌تواند بر طول عمر تاثیر بگذارد.
به گزارش شفاآنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده است زمان‌هایی که ما غذا می‌خوریم ممکن است بر سلامت ما تأثیر بگذارد و غذا خوردن در زمان "مناسب" می‌تواند عمر طولانی به ما بدهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن صبحانه تا ساعت ۷ صبح می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد. دانشمندان به دنبال این بودند که آیا زمان اولین وعده غذایی در روز با طول عمر مرتبط است یا خیر.

تحقیقات قبلی نشان داده است که خوردن غذا در ساعات پایانی شب ساعت بیولوژیک بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اما مطالعات اندکی به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا زمان بندی صبحانه همین تأثیر را دارد یا خیر؛ بنابراین محققان دانشگاه شهر نیویورک بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه ردیابی کردند.

داوطلبان زمان غذا خوردن خود را ثبت کردند و دانشمندان آن‌ها را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مقایسه کردند.

نتایج نشان داد افرادی که بین ساعت ۶ صبح تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، ۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان در مقایسه با افرادی هستند که به طور منظم صبحانه را در ساعت ۸ صبح می‌خورند؛ و نسب به کسانی که ساعت ۱۰ صبحانه خود را میلی می‌کنند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

اعتقاد بر این است که نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا خوردن» بدن را مختل می‌کند، برنامه‌ریزی درونی که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند و یک وعده غذایی نامنظم می‌تواند سیگنال‌های ارسالی را مختل کند.

سطح گلوکز در بدن ما به طور طبیعی در ساعات خاصی از روز به اوج خود می‌رسد. از آنجایی که هورمون‌های مرتبط با غذا این گلوکز را از جریان خون می‌سوزانند، دیر غذا خوردن به معنای بالا ماندن سطح آن است. بالا بودن مداوم گلوکز خون می‌تواند منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی شود.
برچسب ها: صبحانه ، دانشمندان ، غذا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: