کد خبر: ۲۹۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 02
از شناسایی این ویروس چهار روز بیشتر نمی گذرد اما این بدان معنا نیست که تازه چهار روز پیش به وجود آمده است. این ویروس از قبل وجود داشته و حالا آن را شناسایی کرده اند.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری شناسایی هرگونه مورد ابتلا به ویروس جدید اومیکرون را تکذیب کرد.

به گزارش شفاآنلاین: پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری عنوان کرد: ویروس جهش یافته کرونا به نام اومیکرون در ایران شناسایی نشده است. اومیکرون جدید است و امکان سریع پایش و توالی یابی برای این ویروس جدید وجود ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: از شناسایی این ویروس چهار روز بیشتر نمی گذرد اما این بدان معنا نیست که تازه چهار روز پیش به وجود آمده است. این ویروس از قبل وجود داشته و حالا آن را شناسایی کرده اند.

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ممکن است اومیکرون در ایران هم وجود داشته باشد اما خوشبختانه در ایران هنوز ما هیچ موردی را ندیده ایم.

این پزشک متخصص با نفی برخی از اطلاعات موجود در رابطه با اومیکرون و بیان اینکه هنوز مشخص نیست در برابر دلتا قوی تر است یا ضعیف تر افزود: اطلاعات در رابطه با اومیکرون بسیار کم است و زمان بیشتری لازم است تا آن را بشناسیم. اکنون اطلاعات درباره آن ابتدایی و ناقص است.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت ابتدا در رابطه با این ویروس اطلاعیه ای داد و اظهار داشت که میزان سرایت این موتاسیون بسیار بیشتر است.

طبرسی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت 48 ساعت بعد در رابطه با اومیکرون بولتنی منتشر و ادعای قبلی خود را نقض کرد. در واقع هنوز برایشان مشخص نشده بود که ماهیت اومیکرون چیست.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با این پرسش که آیا اومیکرون مسری ترین نوع کرونا است یا خیر بیان داشت: به نظر من هنوز مشخص نیست که آیا مسری تر هست یا خیر و آیا اصلا بیشتر از دلتا بیماری زایی می کند یا اینکه چنین نیست. هر گونه اطلاعاتی در این چهار روز شنیدید شاید درست نباشد. باید زمان بگذرد تا همه چیز مشخص شود.

این پزشک متخصص تاکید کرد:  هیچ چیزی درباره اومیکرون نمی دانیم . فقط می دانیم این گونه جهش یافته با تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک خود روبرو شده است.

وی اذعان داشت: روند بیماری کرونا در ایران رو به کاهش است. متاسفانه در رابطه با کرونا یک سری افراد حرف های غلطی می زنند و چیزهایی را مطرح می کنند که اصلا موضوعیت ندارد. به هر حال آمار کرونایی در کشور همه جانبه در حال کاهش است.

طبرسی در پایان گفت: شاید افزایش نسبی در رابطه با مبتلایان به کرونا رخ دهد و شاید هم اصلا اومیکرون در صورت ورود به کشور یک موج سنگین را رقم بزند اما در حال حاضر هیچ خبری نیست و روند رو کاهش را تجربه می کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: