کد خبر: ۲۹۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 01
موانع متعددی در برابر هدف واکسیناسیون جهانی وجود دارد. در حالی که ذخایر واکسن در کشورهای توسعه یافته وجود دارد، کمبود واکسن همچنان در فقیرترین کشورها حاکم است.
شفاآنلاین>سلامت>سرایت جهش جدید اومیکرون یک بار دیگر نشان می دهد که ویروس مرزها را نمی شناسد. برابری در توزیع و تجویز واکسن ها برای کارایی بسیار مهم است.
به گزارش شفاآنلاین:اگر سرایت جهش جدید یک بار دیگر نشان داد که ویروس مرزها را نمی شناسد، پدیدار شدن آن حقیقتی را به یاد می‌آورد که با وجود اهمیتش نادیده گرفته شده است. مبارزه با کووید-19 و جهش های آن نمی‌تواند در چارچوب ملی قرار گیرد. این تهدید جهانی مستلزم پاسخی به همان اندازه برای جلوگیری از بی ثباتی، بی نظمی و اضطراب جهانی است.
 با وضعیت کنونی دانش در جامعه علمی، هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا پویش واکسیناسیون مؤثر در جنوب آفریقا می‌توانست از ظهور جهش اومیکرون جلوگیری کند یا خیر. از سوی دیگر قطعی به نظر می‌رسد که عدالت در توزیع و تجویز واکسن‌ها تضمینی حیاتی برای اثربخشی در مقیاس جهانی است.
 موانع متعددی در برابر هدف واکسیناسیون جهانی وجود دارد. در حالی که ذخایر واکسن در کشورهای توسعه یافته وجود دارد، کمبود واکسن همچنان در فقیرترین کشورها حاکم است. فقط 3 درصد از جمعیت آنها برنامه واکسیناسیون کامل دارند، در حالی که در کشورهای توسعه یافته بیش از 60 درصد است.
 هدف سازمان بهداشت جهانی مبنی بر  واکسیناسیون 40 درصد از افراد در سراسر جهان تا پایان دسامبر، جاه طلبانه اما ناکافی است.
 تامین واکسن تنها مشکل نیست. واکسیناسیون جهانی مستلزم مقابله با چالش های  مهم لجستیکی و چالش اعتماد به واکسن و مقامات کشورهای مربوطه است.
 نبرد جدید عدم انتشار که در برابر این ویروس  آغاز شده است، تا زمانی که واکسیناسیون جهانی با از بین بردن مخازن احتمالی این بیماری عفونی  به طور قابل توجهی پیشرفت نکند، پیروز نمی شود.
برچسب ها: مبارزه ، نابرابری ، واکسن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار