کد خبر: ۲۹۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 01
اشپیگل آلمان گزارش داد
"کاهش قابل توجه" اثر محافظتی واکسن شرکتش صحبت کرد، بنابراین بورس های جهانی را موقتا به رکود کشاند زیرا سرمایه گذاران واکنش نشان دادند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس بیونتک باور دارد که واکسن این شرکت از سویه جدید اومیکرون نیز محافظت می کند. وی گفت: "ما فکر می کنیم این احتمال وجود دارد که افراد واکسینه شده از محافظت قابل توجهی در برابر بیماری های جدی ناشی از سویه اومیکرون برخوردار باشند، به ویژه پس از تزریق دوز سوم."
به گزارش شفاآنلاین:با این حال، اطمینان در مورد اثربخشی واکسن در برابر نوع جدید تنها پس از ارزیابی داده های آزمایشگاهی و پیگیری داده های ابتلا از دنیای واقعی بدست می آید. انتظار می رود تا حدود دو هفته آینده نتایج مستدل تری به دست آید. تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر شدیدتر بودن ابتلا به اومیکرون و سرعت شیوع بالاتر آن وجود ندارد. 
استفان بانسل، رئیس شرکت تولیدکننده واکسن آمریکایی مدرنا از "کاهش قابل توجه" اثر محافظتی واکسن شرکتش صحبت کرد، بنابراین بورس های جهانی را موقتا به رکود کشاند زیرا سرمایه گذاران واکنش نشان دادند. بانسل گفت: "من فکر می کنم اثربخشی در برابر اومیکرون به هیچ وجه همانند سویه دلتا نیست."
به نظر می رسد اومیکرون به ویژه در اروپا در گردش است. در اسکاتلند، ظاهرا هر شش مورد تایید شده ناشی از انتقال ویروس در داخل کشور هستند. در هلند، مقامات پاتوژن جدید را در نمونه های آزمایشی حدود ده روز پیش، شناسایی کردند. مردی که تست اومیکرون وی در آلمان مثبت شد، قبلا در 21 نوامبر از آفریقای جنوبی وارد شده بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: