کد خبر: ۲۹۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 30
فعالیتی صورت نگرفته است و حدودا ۳ سال است که وارد نسخه الکترونیکی شدیم از استحقاق سنجی اولیه یعنی با مشخصات اولیه زمان بیمه مشخص شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر سازمان بیمه سلامت گفت: مهلت قانونی اتصال تمام مراکز درمانی در بخش دولتی و خصوصی به نسخه الکترونیکی تا پایان آذر است.
به گزارش شفاآنلاین: مهدی ناصحی مدیر سازمان بیمه سلامت  درباره الزام و شروع نسخه نویسی الکترونیک گفت: طرح نسخه الکترونیک از سال ۹۳ در کشور کلید خورد، اما در حال حضر ۱۸ ماه می شود که نسخه نویسی از طرح خارج شده و به صورت کاملا جدی انجام می شود، همچنین بیشترین آمار اتصال مراکز درمانی به نسخه الکترونیکی وابسته به بیمه سلامت کشور است.

او افزود: فعالیتی صورت نگرفته است و حدودا ۳ سال است که وارد نسخه الکترونیکی شدیم از استحقاق سنجی اولیه یعنی با مشخصات اولیه زمان بیمه مشخص شود.

او گفت: در سال ۹۹، حدود ۵ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی بود، اما در حال حاضر و در برخی از استان‌ها آمار اتصال به ۱۰۰ درصد رسیده است و میانگین کشوری نسخه نویسی کامل الکترونیکی در سال ۱۴۰۰، به ۷۳ درصد گزارش شده است که حدود ۲۳ درصد از استان‌های بیش از ۷۰ درصد تمام الکترونیک می‌نویسند، استان‌هایی مانند یزد، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام جزء ۳ استان برتر از لحاظ اتصال به نسخ الکترونیکی و استان‌هایی مثل: تهران، مازندران و فارس با کمترین اتصال رو به رو هستند.

ناصحی ادامه داد: مهلت قانونی اتصال تمام مراکز درمانی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی تا پایان آذر ماه است یعنی همکاران کمتر از یک ماه فرصت اتصال به این سامانه ها را دارند و طبق قوانین وضع شده در ابتدای دی ماه باید تمامی نسخ ابه صورت کاملا الکترونیکی باشد و هیچ کدام از این مراکز موسسه دولتی و یا خصوصی نمی توانند از سازمان های بیمه‌ گر پرداخت ماهیانه خود را مطالبه کنند، لذا باید این فرصت یک ماه کاملا جدی گرفته شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در حال حاضر اتصال مراکز درمانی به نسخه الکترونیکی نسبت به  ۲ ماه اخیر با یک رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است، اما آن دسته از همکارانی که در اتصال خود به سامانه الکترونیکی مقاومت می کنند باید توجه داشته باشند این مقاومت‌ها فایده ای ندارد و طبق قانون برای افرادیکه مقاومت می کنند، در گام نخست تذکر صورت می گیرد و در صورت تکرار برای مراکز دولتی که ۱۰۰ درصد تابع قانون هستند عدم پرداخت و قطع ادامه کار صورت گرفته می شود.

او درباره زیرساخت سازی نرم افزاری و سخت افزاری بیمه ها بیان کرد: برای عملکرد بهتر و اتصال سریعتر داروخانه ها و پزشکان به بستر اینترنت با وزارت ارتباطات رایزنی خوبی داشته ایم، امید است بتوانیم با اجرای کامل نسخه الکترونیکی از تکرار دارو،  قاچاق دارو ، بازار آزاد و مصرف بی رویه دارو جلوگیری کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: