کد خبر: ۲۹۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 30
نشانگرهای زیستی غیرتهاجمی که درجه و نوع التهاب کلیه را منعکس می‌کنند؛ مانند IL-۱۶ ادرار ممکن است انقلابی در درمان نفریت لوپوس ایجاد کنند.
شفاآنلاین>سلامت>محققان راه‌های جدیدی را برای تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی مرتبط با لوپوس کشف کردند.
به گزارش شفاآنلاین:  یافته های تحقیقات جدیدی که منتشر شده است، می تواند راه را برای پیشرفت های هیجان انگیز در تشخیص و درمان نفریت لوپوس ( بیماری کلیوی) فراهم کند. این مطالعه ۲۳۷ نشانگر زیستی مختلف مواد قابل اندازه‌گیری در بدن را شناسایی کرد که می‌توانند وجود بیماری را نشان دهند، که همگی از طریق آزمایش‌های ادرار اندازه‌گیری می‌شوند و می‌توانند به شناسایی پیشرفت بیماری LN و کلیوی کمک کنند.

محققان هزار پروتئین مختلف ادراری را در ۳۰ فرد مبتلا به LN مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که یک پروتئین به نام IL-۱۶ در محل‌های حیاتی آسیب کلیوی یافت شده که به شدت با فعالیت نفریت لوپوس مرتبط است. همچنین با انجام این مطالعات میتوان به این نتیجه رسید که بیش از ۲۰۰ پروتئین ادراری با LN مرتبط هستند و آزمایش‌های ساده و غیرتهاجمی ادرار می‌توانند راهی آسان و در عین حال مؤثر برای تشخیص LN و پیگیری پیشرفت این بیماری باشد.

نشانگرهای زیستی غیرتهاجمی که درجه و نوع التهاب کلیه را منعکس می‌کنند؛ مانند IL-۱۶ ادرار ممکن است انقلابی در درمان نفریت لوپوس ایجاد کنند. بنابراین به زودی، می توانیم درمان را بر اساس آزمایش‌های مکرر ادرار شخصی‌سازی و تنظیم کنیم تا پیشرفت بیماری کلیوی دائمی را به حداقل برسانیم.

آندریا فاوا، برنده جایزه توسعه شغلی گری اس و محقق اصلی این مطالعه معتقد است که این یافته‌ها IL-۱۶ را به عنوان یک هدف جدید بالقوه برای توسعه درمان‌های جدید معرفی می‌کند. امروزه درمان‌های LN تنها در ۳۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری موثر است و آخرین یافته‌ها ممکن است به ترویج توسعه دارو‌های جدید کمک کند و روش تشخیص و مدیریت LN را در آینده عمیقاً تغییر دهد.
برچسب ها: کشف ، بیماری ، کلیویه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: