کد خبر: ۲۹۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 30
۵۱۷ برنامه تلویزیونی شامل گفتگو، ارتباط تلفنی، ارتباط مستقیم، تیزر، گزارش، خبر، زیرنویس و مستند در کنار ۷۸ برنامه رادیویی همچون خبر، گزارش، ارتباط تلفنی و گفتگو به موضوع اهدای خون پرداختند
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان انتقال خون با تقدیر از همراهی اهداکنندگان خون، گفت: موج رسانه‌ای زمینه ساز بهبود مشارکت مردم و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور شد.
به گزارش شفاآنلاین: بشیر حاجی بیگی افزود: انتشار بیش از یک هزار خبر در خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها و همچنین تولید حدود ۶۰۰ برنامه در صداوسیما در بازه زمانی یکم تا سی ام آبان ماه ۱۴۰۰ توانست به تشویق و حضور مردم برای مشارکت در امر حیاتی و نجات بخش اهدای خون کمک کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بر اساس مطالب منتشر شده با محوریت اخبار انتقال خون در رسانه‌ها، علاوه بر انتشار ۸۸۸ خبر، شاهد تولید ۷ گزارش خبری، ۳ فراخوان و ۱۸۶ گفتگو نیز درباره موضوعاتی همچون آمار مصرف خون و اهدای خون، بیماری کرونا و اقدامات سازمان انتقال خون و همچنین کاهش اهدای خون بودیم که نقش آفرینی رسانه‌ها را در مسئولیت پذیری اجتماعی نسبت به بیماران نیازمند به خون، به نمایش گذاشت.

وی گفت: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و خبرگزاری صداوسیما به ترتیب با تولید ۷۳ و ۷۰ خبر مرتبط با انتقال خون در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۰، در صدر رسانه‌های همراه با فرهنگ اهدای خون بودند و خبرگزاری‌های ایرنا، مهر و ایسنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

حاجی بیگی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در آبان ۱۴۰۰ به عنوان یاری رسان فرهنگ اهدای خون در حدود ۶۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی به شیوه‌های مختلف از مردم خواست تا در این روزها نیز مثل همیشه بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: ۵۱۷ برنامه تلویزیونی شامل گفتگو، ارتباط تلفنی، ارتباط مستقیم، تیزر، گزارش، خبر، زیرنویس و مستند در کنار ۷۸ برنامه رادیویی همچون خبر، گزارش، ارتباط تلفنی و گفتگو به موضوع اهدای خون پرداختند که مجموع این برنامه‌ها حدود ۱۵ ساعت به طول انجامیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون در پایان اظهار کرد: شبکه خبر، شبکه سلامت و شبکه سه در بین شبکه‌های ملی سیما و شبکه‌های خلیج فارس، آبادان، فارس و کرمان در بین شبکه‌های استانی سیما بیشترین سهم را در انتشار برنامه‌هایی با موضوع انتقال خون داشته اند، همچنین در قسمت برنامه‌های رادیویی هم شبکه‌های سلامت، تهران و پیام نسبت به سایر شبکه‌های رادیویی بیشترین همراهی را با فرهنگ اهدای خون در دستور کار قرار دادند.

بنابراین گزارش و با همراهی رسانه‌های متعهد و نوع دوست در کنار وفاداری مردم همیشه همراه، آبان ۱۴۰۰ با تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور پشت سر گذاشته شد و حالا در آستانه شروع زمستان و سرمای هوا، امیدوار به همراهی مردم، با فرهنگ نجات بخش اهدای خون هستیم چون که خون یک نیاز روزانه و همیشگی برای بیماران است و هیچ جایگزینی برای خون وجود ندارد.
برچسب ها: زمینه ، ذخایر ، مشارکت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: