کد خبر: ۲۹۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 30
سازمان جهانی بهداشت بار دیگر تاکید کرد که سویه اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی برای افزایش نرخ ابتلا دارد.

شفاآنلاین>سلامت> بروز یک جهش یافته خطرناک به نام اومیکرون در چهار روز اخیر حسابی جهان و جهانیان را به هم ریخته است.

به گزارش شفاآنلاین: آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا و البته نوع جهش یافته و جدید آن یعنی اومیکرون:

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر تاکید کرد که سویه اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی برای افزایش نرخ ابتلا دارد.

 ارزیابی های اولیه از اومیکرون حاکی از آن است که این ویروس جهش یافته خفیف تر از دلتا است اما دانشمندان هشدار می دهند هرگز نباید آن را دست کم گرفت.

 اومیکرون جهان را به هم ریخته است. این جهش یافته باعث لغو پروازها شده است. بسیاری از کشورهای جهان پروازهای خود را به روی آفریقا بستند. هنگ کنگ جدیدترین کشوری است که محدودیت ها را اعمال می کند. این کشور مرزهای هوایی خود را بر روی کانادا، استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی بست. محدودیت های سختگیرانه کرونایی همچون منع رفت و آمد در بسیاری از نواحی جهان مجددا در حال اعمال مجدد است.

مثبت اعلام شدن تست کرونای اومیکرون سه کارگر در شهر مرزی مانژولی بین چین و مغولستان باعث شد دولت چین بلافاصله 300 هزار تست کرونا از ساکنان این نواحی بگیرد.

بر اساس داده های وزارت بهداشت هند، روز دوشنبه ۱۹۰ مورد مرگ و میر روزانه کووید-۱۹ در هند اعلام شد و مجموع جان باختگان در سراسر این کشور را به ۴۶۸ هزار و ۹۸۰نفر رساند.

 اکوادور به فهرست رو به رشد کشورهایی پیوست که تصمیم به محدود کردن ورود مسافران از آفریقا می گیرد.

 آلمان با وضعیت هولناکی دست و پنجه نرم می کند. 388 مرگ کرونایی دیگر در 24 ساعت در این کشور اعلام شد و 45 هزار و 753 تست کرونا نیز نتیجه مثبت داشتند.

 استرالیا اولین واکسن mRNA خود را در ویکتوریا ایجاد کرده است و دانشمندان امیدوارند که بتواند در برابر انواع کووید محافظت کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه گفت چین متعهد شده که یک میلیارد دوز دیگر واکسن کووید-19 برای آفریقا در نظر بگیرد و در عین حال تلاش می کند شرکت های چینی را برای سرمایه گذاری کمتر از 10 میلیارد دلار در این قاره طی سه سال آینده تشویق کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: