کد خبر: ۲۹۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 30
بعد از مشاهده اولین مورد ابتلا به این سویه در بلژیک و ترس ناشی از خبر مربوط به ابتلای 61 مسافری که از آفریقای جنوبی وارد فرودگاه آمستردام شدند، اکنون در ایتالیا نیز اولین بیمار مبتلا به این سویه شناسایی شد

شفاآنلاین>سلامت> کل جهان اکنون به سبب شیوع سویه اومیکرون به حالت آماده باش در آمد. دکتر آنجلیک کوئتزی، رئیس انجمن پزشکان  آفریقای جنوبی سعی در حفظ آرامش دارد. وی اظهار داشت که صحبت از یک بحران بهداشتی قریب الوقوع هنوز زود است.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: بعد از مشاهده اولین مورد ابتلا به این سویه در بلژیک و ترس ناشی از خبر مربوط به ابتلای 61 مسافری که از آفریقای جنوبی وارد فرودگاه آمستردام شدند، اکنون در ایتالیا نیز اولین بیمار مبتلا به این سویه شناسایی شد.

دکتر کوئتزی اظهار داشت که چند روزی ست که در کلینیک خصوصی وی در شهر پرتوریا بیمارانی با علائمی مراجعه می کردند که به طور خاص قابل نسبت دادن به کرونا نبود لذا این امر باعث شده بود ابتلا به یک سویه دیگر به  ذهن متبادر گردد. به عنوان مثال بیماران حس بویایی و چشایی خود را از دست نداده بودند  و علائمی چون خستگی عمومی  و تپش قلب در آنها مشاهده می شد.

البته ترس و نگرانی برای افراد سالمند یا آسیب پذیر همچنان باقی ست. همچنین افرادی که واکسن نزده اند ممکن است با اشکال شدیدی از این بیماری روبرو شوند. بنابراین توصیه شده که افراد واکسن بزنند و احتیاط را در پیش بگیرند.منبع: ایل جورناله (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: