کد خبر: ۲۹۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 30
عکس های کلینیک پزشکان بدون مرز شهر هرات، کودکانی با وزن یک و نیم کیلوگرم را نشان می دهند که مبتلا به ذات الریه و سوءتغذیه می باشند. مادران شیر ندارند و روزانه یک کودک جان خود را از دست می دهد.

شفاآنلاین>سلامت> افغانستان، گرسنگي فراوان در کابل: در هرات کودکان بر اثر سوءتغذيه مي ميرند.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: عکس های کلینیک پزشکان بدون مرز شهر هرات، کودکانی با وزن یک و نیم کیلوگرم را نشان می دهند که مبتلا به ذات الریه و سوءتغذیه می باشند.  مادران شیر ندارند و روزانه یک کودک جان خود را از دست می دهد.

چهره چروکیده نوزادانی که بر اثر گرسنگی می میرند به چهره سالمندان شباهت دارد. روزگاری این تصاویر را در میان قحطی زدگان آفریقا مشاهده می کردیم. اما این تصاویر اخیر به کودکان افغان مربوط می گردند که قربانی سقوط کشورشان پس از خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و بازگشت رژیم طالبان شده اند.

 این اتفاقات در شهر هرات رخ می دهد که تا اواخر ماه ژوئن گذشته کاروان نظامی ایتالیا در آن مستقر بود. کارکنان محلی می گویند که اوضاع روزبروز وخیم تر می شود . در واقع باید گفت که کل افغانستان دستخوش یک بحران اقتصادی، بهداشتی و انسانی وخیمی شده است. بانک ها تعطیل می باشند، پول نقد موجود نیست، تقریبا از ماه اوت حقوق ها پرداخت نشده است، مردم پولی برای خرید مایحتاج ندارند.

این کودکان یعنی همان قربانیان ناتوان هستند که باید بهای بیشتری بپردازند یعنی همان کسانی که در مورد هیچ چیزی تصمیم گیری نکردند و نمی دانند طالبان، هزاره ها، پشتون ها، ازبک ها، تاجیک ها یا سربازان خارجی که هستند اما ناگزیرند بار سنگین مشکلات را به دوش بکشند.

 اکنون سازمان بشردوستانه «نجات کودکان» از افزایش تجارت کودکان خبر می دهد. در این رابطه مواردی از فروش کودکان به مبلغ 500 دلار دریافت می شود. دختران بیشترین این افراد را تشکیل می دهند که قبل از بلوغ ناگزیر به ازدواج می باشند. در این وضعیت دولت طالبان فاصله می گیرد و خواستار خاتمه یافتن تحریم های بین المللی و نیز دسترسی به بیش از 9 میلیارد دلاری ست که در بانک های آمریکا بلوکه شده است و نیز بازگشت کمک های بشردوستانه از خارج. لیکن این بن بست همچنان باقی ست. جامعه بین الملل هنوز راه مناسبی برای ارسال کمک ها به این کشور بدون آنکه به طالبان مشروعیت بخشد و به طور غیرمستقیم باعث تقویت رژیمشان شود، پیدا نکرده است. لازم است هر چه زودتر راهی پیدا شود زیرا کودکان همچنان جان خود را از دست می دهند.منبع: کوریره دلاسرا (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: