کد خبر: ۲۹۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 29
زالی تاکید کرد:
علیرضا زالی گفت: در حال حاضر دنیا به سویه جدید کرونا ویروس یعنی اُمیکرون آلوده شده و این سوش الگوی پاندمی را به خود گرفته است. در حقیقت وقتی سوش جدید در پنج قاره دیده شود به معنای این است که پاندمی شده است.

شفاآنلاین>سلامت>فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران تاکید کرد: عدم واکسیناسیون خطری بالقوه برای جهش‌های جدید کرونا ویروس است.

به گزارش شفاآنلاین: علیرضا زالی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در حال حاضر دنیا به سویه جدید کرونا ویروس یعنی اُمیکرون آلوده شده و این سوش الگوی پاندمی را به خود گرفته است. در حقیقت وقتی سوش جدید در پنج قاره دیده شود به معنای این است که پاندمی شده است.

وی افزود: هر چه سوش‌ها با فرکانسی گسترده‌تر شده‌اند خطرناک تر هستند؛ لذا باید مراقبت‌های خود را در مبادی مرزی بیشتر کنیم. در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد بیماری زایی جهش جدید نداریم اما قطعا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و جزو مشخصه‌های آن این است که بویایی و چشایی را درگیر نمی‌کند.

زالی ادامه داد: دو تا سه هفته زمان می‌برد که در مورد تاثیر سبد واکسن‌های موجود در جهان در مقابل سوش جدید اظهار نظر کرد. در شرایط موجود آنچه که از کشورهای آفریقایی در خصوص سوش جدید گزارش می‌شود. با توجه به قدرت شناسایی که در این کشورها اندک است می‌توان پیش بینی کرد که بسیار تعداد کمتر گزارش شده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه حتی مقاوم ترین جهش‌های کرونا برایشان رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثر است، افزود: به عنوان یک اصل کلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی همه سوش‌ها موثر است و به این ترتیب ارزانترین و موثرترین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. لذا همه باید دست به دست هم دهیم و بازگشت به رعایت دقیق و متعهدانه پروتکل‌های بهداشتی را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: پس از شکل گیری سوش جدید استرس و ترسی جهانی شکل گرفته، این موضوع می‌تواند موجب شود آموزش با تاکید بیشتر اثرگذاری خوبی داشته باشد. لذا باید از این فرصت در جهت آموزش بهره گرفت.

زالی ادامه داد: میزان واکسیناسیون در دُز سوم عمدتا در تهران بوده، لذا همه استراتژی‌ها باید به سمت دُز سوم برود و بر همین اساس باید همه امکانات و نیروها برای واکسیناسیون همچنان آماده نگهداشته شود. باید برنامه ریزی در سطح استان تهران برای نوبت سوم واکسن مورد توجه قرار گیرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: