کد خبر: ۲۹۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 29
نرخ های ارائه شده از سمت هواپیمایی کشوری از ۱ آذر اعمال شده و افرادی که تا پیش از ابلاغ این مصوبه بلیط هواپیما خریداری کرده بودند، مبلغی به عنوان ما به التفاوت به آن ها عودت داده نمی شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>به دنبال افزیش قیمت بلیط های پرواز که از تیر ماه سال جاری در بسیاری از مسیر های داخلی اعمال شد، نشست مشترکی میان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه شهرسازی برگزار گردید که نتیجه آن تصویب کاهش نرخ ها بود. 

به گزارش شفاآنلاین:سازمان هواپیمایی کشوری نیز روز یکشنبه ۳۰ آبان، جدول نرخ نامه های جدید را منتشر کرد که کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت بلیط در مسیرهای داخلی پرواز را نشان می داد. البته مصوبه جدید ابهاماتی برای مسافران ایجاد کرده است. به همین جهت ستاره صداقتی، مدیر بخش بلیط هواپیما رسپینا در گفت و گویی، جزئیات این تغییرات را بازگو می نماید.

ما به التفاوت بلیط هایی که قبل از ۱ آذر خریداری شده قابل استرداد است؟
نرخ های ارائه شده از سمت هواپیمایی کشوری از ۱ آذر اعمال شده و افرادی که تا پیش از ابلاغ این مصوبه بلیط هواپیما خریداری کرده بودند، مبلغی به عنوان ما به التفاوت به آن ها عودت داده نمی شود.

نرخ های مصوب در خرید حضوری بلیط نیز اعمال می گردد؟
صداقتی در این خصوص بیان کرد: مراکز خدمات مسافرتی و آژانس های هواپیمایی با درصد کمیسیون اقدام به فروش بلیط های پرواز می کنند. اما سایت های فروش اینترنتی بلیط، بر اساس نرخ های مصوب، خدمات را ارائه می دهند. به عنوان مثال، پرواز تهران کرمان که نرخ مصوبی برابر با ۹۸۷,۱۰۰ تومان دارد، در وب سایت های مرجع مثل رسپینا نیز تا حداکثر همین قیمت به فروش می رسد. در صورتی که مراکز حضوری با اعمال درصد کمیسیون که در هنگام خرید نیز به مسافر اعلام می کنند، آن را به فروش می رسانند.

وی در خصوص میزان مجاز کمیسیون فروش بلیط افزود: «این میزان، نرخ مشخص و تصویب شده ای ندارد و برای هر آژانس و یا مسیر پروازی متفاوت خواهد بود. مثلا، چنانچه مسافر از مشتریان قدیمی آژانس باشد، ممکن است میزان کمیسیون را برای وی کم تر لحاظ کنند. همچنین میزان اطلاع مسافر از میانگین قیمت بلیط مسیر نیز بر میزان روکشی قیمت اثرگذار خواهد بود. »

دستورالعمل نرخی جدید برای تمامی ایرلاین ها است با تعداد خاصی را شامل می شود؟
این مصوبه تنها مسیرهای پرواز داخلی را شامل می گردد. بدین معنی که کلیه ی شرکت های هواپیمایی در مسیر های ذکر شده مجاز به ارائه بلیط تنها تا حداکثر قیمت اعلام شده هستند؛ در غیراینصورت مصداق بروز تخلف خواهد بود.

نرخ های اعلام شده برای کلاس های پروازی مختلف است؟
مدیر بلیط هواپیما رسپینا در این خصوص عنوان کرد: « بلیط های اکونومی کلاس مشمول نرخ نامه جدید می شوند و صندلی های بیزینس کلاس به دلیل امکانات و خدمات بیش تری که ارائه می دهند با قیمت های بالاتر همراه اند. به عنوان مثال،  پرواز تهران مشهد که نرخ مصوبی برابر با ۹۸۲,۴۰۰ تومان دارد، برای کابین های بیزینس تا نرخ۱,۸۱۷,۳۰۰  نیز به فروش می رسد.»رسپینا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: