کد خبر: ۲۹۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 29
تامین مواد اولیه پتروشیمی خوزستان نیز دشواری هایی دارد زیرا این خوراک عمدتا وارداتی اما با مارکت داخلی است.
شفاآنلاین>سلامت>صالح احمدی گفت: در صورت همکاری ثبت احوال آماده تولید گرید خاص پلی کربنات به عنوان مواد اولیه کارت هوشمند ملی هستیم.
 به گزارش شفاآنلاین:رضا صالح احمدی مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در واکنش به اظهارات مسئولان سازمان ثبت احوال مبنی بر تامین نشدن پلی کربنات برای تولید کارت های هوشمند ملی گفت: تولید پلی کربنات مورد نیاز کارت های هوشمند ملی، نیازمندی هایی دارد که در تلاشیم تا در ماه های آینده نمونه اولیه آن را تولید کنیم.

او افزود: با سازمان ثبت احوال در حال مذاکره هستیم تا موارد فنی را تایید کنند. هر زمان سازمان ثبت احوال اعلام کند، آماده همکاری هستیم.  این گریدهای پلی کربنات، نسوز هستند و استحکام و انعطاف پذیری خاصی دارند که می تواند در انواع کارت های هوشمند به کار رود.

گفتنی است؛ سازمان ثبت احوال چندین بار اعلام کرد که مشکل تاخیر در تحویل کارت ملی به دلیل نبود مواد اولیه پلی کربنات است در حالی که ما به عنوان تنها تولیدکننده گریدهای پلی کربنات در کشور، آماده همکاری با این سازمان هستیم.

صالح احمدی اظهار کرد: تنها تولیدکننده پلی کربنات و اپوکسی رزین در کشور هستیم، ۲۵ هزار تن پلی کربنات و ۱۰ هزارتن اپوکسی رزین را سالیانه تولید می کنیم. پلی کربنات در صنایع خودرو برای ساخت برخی قطعات استفاده می شود مثلا یک گرید برای ساخت چراغ خودرو که پیش از این، از کره جنوبی یا آلمان وارد ایران می شد، از انتهای سال ۹۷، توانستیم عرضه آن را در بورس کالا انجام دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان همچنین گفت: گرید دیگر برای ترمزهای ABS خودرو است که یک سالی می شود در بورس عرضه داریم. در مورد پلی کربنات نیز، کاربردهای متعددی دارد، تمام کلید و پریزها و کنتورهای خانگی از گریدهای پلی کربنات هستند.

رونمایی از پلی کربنات مورد نیاز بیماران کلیوی
او ادامه داد: همچنین فیلتر دیالیز مورد نیاز بیماران کلیوی از پلی کربنات است که برای اولین بار در کشور موفق به ساخت آن شدیم. سال گذشته با پیشنهاد شرکت ملی پتروشیمی، برای توسعه این گرید اقدام کردیم.

صالح احمدی تاکید کرد: فقط ۳ درصد بازار دنیا به این گرید پزشکی اختصاص دارد و شاید سودآوری زیادی نداشته باشد. توانستیم استانداردهای سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی را دریافت کنیم و پلی کربنات مدیکال گرید، اکنون آماده فروش است.

هزینه حمل و نقل سرسام آور است
او درباره مشکلات این شرکت نیز گفت: هزینه های حمل کانتینری به بی سابقه ترین ارقام خود در ۳۰ سال گذشته رسیده اند و همچنین سایر شیوه های حمل و نقل، تولیدکنندگان را با چالش های جدی مواجه کرده است.

صالح احمدی ادامه داد: با همراهی انجمن ملی پلیمر و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عرضه قراردادهای بلندمدت را آغاز کردیم؛ یعنی عرضه پریمیوم را اولین بار در کشور انجام دادیم.

او افزود: طی ۱۲ روز آینده یک عرضه پریمیوم دیگر را انجام خواهیم داد تا خیال مصرف کنندگان راحت شود.  موضوع بعدی فروش اعتباری است که از درگیر شدن نقدینگی تولیدکنندگان می کاهد یعنی اعتبار اسنادی را هم برای مشتریان خود با همکاری بانک تجارت در نظر گرفته ایم.

او همچنین بیان کرد: تامین مواد اولیه پتروشیمی خوزستان نیز دشواری هایی دارد زیرا این خوراک عمدتا وارداتی اما با مارکت داخلی است.

صالح احمدی درباره صادرات محصولات این شرکت نیز توضیح داد: امسال صادرات بیشتری داشتیم زیرا پس از همه گیری کرونا، برخی محصولات را ماه ها در بورس کالا عرضه کردیم اما تقاضای داخلی وجود نداشت اما طی ماه های اخیر با افزایش تقاضا، اولویت را به مصرف کنندگان داخلی دادیم.
برچسب ها: تولید ، کارت ملی ، هوشمند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار