کد خبر: ۲۹۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 28
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: طبق اخبار واصله، سویه آفریقایی کرونا در راه است. اینکه تصور کنیم علیرغم تمام اقداماتی که انجام می ‌دهیم به ما نمی‌ رسد، دور از ذهن است و امکان درگیری کشور ما هم زیاد است. پس رعایت جدی تر پروتکل‌ های بهداشتی ضرورت دارد.

شفاآنلاین>سلامت>دکتر حسینعلی شهریاری، در همایش رهاورد ملی خدمت،  ۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دُز تزریق سلامت، بیان کرد: طبق اخبار واصله، سویه آفریقایی کرونا در راه است. اینکه تصور کنیم علیرغم تمام اقداماتی که انجام می ‌دهیم به ما نمی‌ رسد، دور از ذهن است و امکان درگیری کشور ما هم زیاد است. پس رعایت جدی تر پروتکل‌ های بهداشتی ضرورت دارد.

 

به گزارش شفاآنلاین:شهریاری گفت: واکسیناسیون کار بزرگی بود که در دولت آقای دکتر رییسی و به همت دکتر عین اللهی با کمک کلیه نیروها از ارتش، سپاه، بسیج و تامین اجتماعی گرفته تا هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی و...انجام شد. کادر بهداشت و درمان از مظلوم ‌ترین‌ گروه ها در کشور هستند که علیرغم تمام مشکلات و عدم پرداخت درست و به موقع مطالبات ‌شان، بازهم فعالیت کردند. در جلسات ستاد ملی کرونا چندین بار این موضوع را یادآوری کردیم و آیت الله رییسی هم دستور پیگیری دادند.

 

دکتر شهریاری ادامه داد: خوشبختانه بالاخره از مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و نظام پزشکی نمایندگان در جلسات ستاد ملی کرونا حضور دارند. در این دوره آیت ‌الله رییسی به دقت نظرات همه را می ‌شنوند و اگر کسی نقطه نظری دارد، دستور پیگیری می ‌دهند. تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در ۱۰۰ روز کار بسیار بزرگی بود که با کمک همه ارکان دولت میسر شد.

 

وی تاکید کرد: مردم تصور نکنند چون واکسن زده اند، همه چیز تمام شده و عادی انگاری صورت گیرد. زیرا متاسفانه در زمینه رعایت پروتکل‌ ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، از سوی مردم کوتاهی می شود. قطعا شدت مرگ و میر با تزریق واکسن کاهش می ‌یابد؛ پس باید به سمتی برویم که اگر در دنیا واکسن برای کودکان بالای ۳ سال هم ساخته شده، آنها را وارد کرده و اقدام کنیم. نباید به پوشش 80 درصدی اکتفا کنیم، بلکه باید واکسیناسیون را به نزدیک ۱۰۰ درصد برسانیم.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدات داخلی از افتخارات ما است. ما جزو شش کشور بزرگ دنیا در تولید واکسن شدیم. تا آخر سال شرکت ‌های تولیدی توان تولید ۶۰ میلیون دُز واکسن داخلی دارند. تمام واکسن های تولید داخل از بسیاری از واکسن‌ های خارجی، اثربخشی بیشتری دارد. ما باید پیش خرید کنیم و به موقع به شرکت‌ ها پول دهیم که بتوانند تولید کنند.

 

دکتر شهریاری در پایان از تمامی پرسنل بهداشت و درمان کشور، ارتش، سپاه، هلال احمر، تامین اجتماعی، دانشگاه های علوم پزشکی، استانداران، بسیج و...که در امر واکسیناسیون تلاش کردند، قدردانی کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: