کد خبر: ۲۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 27
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(شنبه) ضمن اعلام درگذشت ۸۷ هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا، تصریح کرد که طی این مدت ۱۰ استان فوتی صفر یا یک داشته اند.
شفاآنلاین>سلامت> مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسامی ۱۰ استانی که طی ۲۴ ساعت گذشته فوت صفر یا یک کرونایی داشتند، اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین:مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(شنبه) ضمن اعلام درگذشت ۸۷ هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا، تصریح کرد که طی این مدت ۱۰ استان فوتی صفر یا یک داشته اند.     

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته منتهی به صبح امروز، استانهای هرمزگان، بوشهر و زنجان هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشد.

همچنین استانهای لرستان، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، ایلام و اردبیل، فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی را گزارش کردند. 

 وزارت بهداشت همچنین امروز اعلام کرد در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست اما ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ فروردین سال ۱۳۸۹ در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسیده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

تلفات کرونا طی روزهای گذشته به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون روندی کاهشی اما سینوسی داشته و روز گذشته (جمعه) به عدد ۸۶ فوتی یعنی کمترین آمار تلفات پس از عبور خبر پنجم کرونا از کشور رسیده است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.        

با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.

از این رو در کنار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: